نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی در اقلیم عراق برگزار می‌شود

نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی در اقلیم عراق برگزار می‌شود
شناسه خبـر : ۱۲۱۶۵۳ چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵

سرکنسول ایران در اربیل عراق از برپایی نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی در این اقلیم خبر داد و گفت: در سال جاری و همچنین سال آینده نمایشگاه‌های متعددی در اقلیم کردستان و استان‌های همجوار همچون نینوا و کرکوک داریم که لازم است فعالان اقتصادی در این نماشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، نصراله رشنودی امشب در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت، با اشاره به ظرفیت‌های بالای لرستان جهت صادرات محصولات مختلف به خارج از کشور، اظهار کرد: گردشگری، کشاورزی و معدن استان توانمندی خوبی برای صادرات دارد.

وی خاطرنشان کرد: لرستان مرز خارجی ندارد و از جمله موانع صادرات برای فعالان اقتصادی استان محسوب می‌شود، بنابراین تلاش ویژه‌ای برای معرفی محصولات به خارج از کشور را می‌طلبد.

سرکنسول ایران در اربیل عراق با بیان اینکه اربیل ۵۰ درصد صادرات جمهوری اسلامی به عراق را پذیرا است، افزود: اربیل عراق در اغلب زمینه‌ها وارد کننده است، با این وجود گام‌هایی را برای خودکفایی برداشته است.

رشنودی بیان داشت: فعالان اقتصادی باید بر اساس نیازهای منطقه اقدام به صادرات محصول نمایند، برای تحقق این مهم باید از بازار مقصد شناخت کافی وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه از ایجاد کار مشترک در اقلیم کردستان می‌توان به منافع خوبی دست یافت، افزود: معافیت‌های گمرکی و دسترسی به کشورهای اتحادیه عرب از جمله این منافع است.

سرکنسول ایران در اربیل عراق از برپایی نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی در این اقلیم خبر و ادامه داد: در سال جاری و همچنین سال آینده نمایشگاه‌های متعددی در اقلیم کردستان و استان‌های همجوار همچون نینوا و کرکوک داریم که لازم است فعالان اقتصادی در این نماشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

رشنودی با اشاره به قابلیت لرستان در صادرات مصالح ساختمانی، تصریح کرد: باید ارتباط تنگاتنگی با تجار عراقی برقرار و نمایندگی انحصاری ایجاد شود تا ضمن قطع واسطه‌گری‌ها، از تولیدات استان دفاع نماید.

وی، گردشگری سلامت را دیگر پتانسیل لرستان دانست و گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را باید به عراقی‌ها معرفی کرد، کمااینکه در زمینه دارویی و کارخانجات داروسازی می توان حرف هایی برای گفتن و تعامل داشت.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir