رمز موفقیت رتبه یک کنکور زبان/ به پایه زبانی خودم تکیه کردم/ فضای آرام برای مطالعه داشتم

رمز موفقیت رتبه یک کنکور زبان/ به پایه زبانی خودم تکیه کردم/ فضای آرام برای مطالعه داشتم
شناسه خبـر : ۱۲۱۳۳۰ پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰

رتبه یک کنکور زبان می‌گوید: در رشته زبان انگلیسی باید از سنین زیر ۱۸ سال به‌صورت پیوسته فراگیری را آغاز کرد تا پایه ای قوی داشت.

مهراد اولیایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد، با اشاره به اینکه در دبیرستان نمونه دولتی نواب صفوی ناحیه یک خرم‌آباد مشغول به تحصیل بوده‌است، اظهار داشت: کنکور امسال بیشتر از آن که سخت باشد غیراستاندارد بود، به‌ویژه این غیراستانداری در کنکور مرحله تیرماه مشهود بود.

وی افزود: سئوالات عمومی در کنکور مرحله تیر حذف‌ و شرط معدل اضافه شده بود و همچنین مفهوم بسیاری از سؤالات مشخص نبود، اما کنکور دی‌ماه تقریباً استانداردتر بود.

دانش‌آموز رتبه اول کنکور زبان‌های خارجه عنوان کرد: حق بسیاری از داوطلبان به‌خوبی ادا نشد و به برخی از دیگر از داوطلبان نیز ضربه زده شد؛ می‌توان گفت که بنده خوش‌شانس بودم که توانستم از پس سؤالات کنکور بربیایم.

وی با اشاره به اینکه مطالعه بسیاری در طول سال تحصیلی برای رسیدن به این موفقیت بزرگ نداشته‌است، بیان کرد: به‌جرئت می‌توانم بگویم که برای موفقیت در کنکور بیشتر به پایه زبانی خودم تکیه داشتم و در ماه‌های پایانی قدری تلاش خود را بیشتر کردم.

اولیایی گفت؛ حدود چهار تا پنج ساعت در روز به مطالعه پرداختم و بعد از موفقیت در کنکور متوجه شدم که برای رسیدن به نتیجه خوب لازم به ساعات مطالعه بالا نیست.

‌رتبه یک کنکور زبان‌های خارجه تصریح کرد: از کلاس دوم ابتدایی با زبان انگلیسی درگیر بودم و به‌همین دلیل برای کنکور هزینه چندانی نکردم و هیچ منبع کنکوری هم تهیه نکردم؛ تنها به پایه زبانی خودم تکیه کردم.

اولیایی اظهار داشت: در امتحان کنکور خیلی نمی‌توان بر منابع کتاب‌های درسی تکیه کرد، زیرا سؤالات کنکور هرساله سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.

وی افزود: شرایط و سختی کتاب‌ها در هر رشته تحصیلی با یکدیگر فرق دارد و ساعات مطالعه‌ای که باید به هر درس اختصاص یابد نیز فرق می‌کند.

 دانش‌آموز رتبه اول کنکور زبان‌های خارجه عنوان کرد: این رشته یک رشته تخصصی است و سؤالات آن کاملاً با سوالات کتاب درسی متفاوت است، اما با توجه به اینکه پایه زبانی خودم قوی بود و از کلاس دوم ابتدایی در یک مؤسسه خصوصی زبان به‌صورت پیوسته مشغول یادگیری زبان انگلیسی بودم و تا مرحله تافل نیز پیش رفتم توانستم درصد بالایی در کنکور بزنم و به موفقیت دست یابم.

وی توصیه خود را به داوطلبان کنکور سال‌های آینده در رشته زبان‌های خارجه یادگیری پیوسته و مداوم زبان انگلیسی عنوان و بیان کرد: در رشته زبان انگلیسی باید از سنین زیر 18 سال به‌صورت پیوسته فراگیری را آغاز کرد تا پایه ای قوی داشت.

اولیایی گفت: با برنامه‌ریزی در یک بازه زمانی کوتاه نمی‌توان به کسب رتبه‌های برتر و تک رقمی دست یافت و تلاش و کوشش پیوسته شرط موفقیت در کنکور دانست است.

دانش‌آموز رتبه اول کنکور زبان‌های خارجه ابراز کرد: خانواده‌ها با ایجاد یک فضای راحت و آرام و اجازه به آن‌ها برای انتخاب رشته مورد علاقه‌شان می‌توانند در کسب موفقیت آن‌ها سهیم باشند.

انتهای پیام/ 645/.

 
 

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir