اهانت به عقاید مذهبی نمونه بارز نفی آزادی در حیطه بین‌المللی است

اهانت به عقاید مذهبی نمونه بارز نفی آزادی در حیطه بین‌المللی است
شناسه خبـر : ۱۲۰۸۸۷ شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰

بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان و هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان لرستان در بیانیه‌ای مشترک اقدام کشور سوئد در حمایت از هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار استان‌های موج خبر، بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان و هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان لرستان در بیانیه‌ای مشترک اقدام کشور سوئد در حمایت از هتک حرمت قرآن کریم را محکوم و اعلام کردند اهانت به عقاید دیگران ، نه تنها مصداق آزادی نیست، بلکه نمونه بارز نفی آزادی در حیطه بین المللی است.

در این بیانیه آمده است:

والذین کفروا و کذبوا بایاتنا اولئک اصحاب النار هم فی‌ها خالدون *

و آنانکه کافر شدند و تکذیب آیات ما کردند آن‌ها البته اهل دوزخند و در آتش آن همیشه معذب خواهند بود (سوره بقره آیه ۳۹)

در پی عمل قبیحانه و شنیع آتش زدن کلام الله مجید توسط جوان معلوم الحالی که با اجازه دولت سوئد به برگزاری این برنامه اقدام کرده بود، موجب خشم و بیزاری مسلمین جهان از این اقدام منحوس کشور سوئد شده است.

طبق ماده ۱۸ اعلامیه حقوق بشر، هر فرد یا جامعه‌ای عقاید خود را دارد و کسی حق اهانت و توهین به مکاتب جوامع مختلف را ندارد. اهانت به عقاید دیگران ، نه تنها مصداق آزادی نیست، بلکه نمونه بارز نفی آزادی در حیطه بین المللی است. هتک حرمت به عقاید دیگران فقط در مکتب شیطان پذیرفتنی است.

در طی سال‌های اخیر مشاهده می‌کنیم که در برخی جوامع غربی، اهانت به دین مبین اسلام به طور معمول در حال عادی سازی است. برگزاری این گونه مراسمات نه تنها باعث از بین رفتن اسلام نمی‌شود، بلکه وحدت را در میان جوامع اسلامی ایجاد کرده و موجب بیداری هر چه بیشتر مسلمانان می‌شود.

این گناه نابخشودنی با مجوز دولت سوئد، بار دیگر کینه و نفرت برخی جوامع غربی را نسبت به آموزه‌های آزادی بخش و روشن دین اسلام را بیان کرده و این بغض و عناد، محکومیتی غیر قابل بخشش برای آن‌ها به همراه داشته است.

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir