امسال ٩ کاروان از لرستان عازم حج تمتع می‌شوند

امسال ٩ کاروان از لرستان عازم حج تمتع می‌شوند
شناسه خبـر : ۱۲۰۵۰۵ پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۰

استاندار لرستان گفت: امسال تعداد ٩ کاروان از لرستان عازم مناسک حج هستند و در سال آینده با قول‌هایی که سازمان حج و زیارت کشور و سازمان هواپیمایی کشوری داده‌اند با تمهید شرایط حجاج لرستانی را در فرودگاه خرم‌آباد بدرقه خواهیم کرد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، فرهاد زیویار در جلسه دست‌اندرکاران حج در لرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر و تبریک دهه کرامت اظهار داشت: به یمن این ایام امروز در جلسه‌ای در خدمت کارگزاران و دست‌اندرکاران مدیریت حج استان بودیم که گزارشی از طرف مدیر محترم حج و اوقاف استان ارائه شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه امسال از استان لرستان تعداد ٩ کاروان عازم بیت الله الحرام و مناسک حج هستند، گفت: در سفر حج تمتع، مسئولیت و ماموریت دست‌اندرکاران بسیار سنگین است و بخش‌های مختلفی شامل؛ کلاس‌های آموزشی، تمهید و تدارکات و انجام راهنمایی‌هایی است که این بزرگواران و دست‌اندرکاران برای حجاج باید انجام دهند.

وی تصریح کرد: حج و زیارت خانه خدا یکی از فرایض دینی ماست که برای زائر یک بار واجب است اما برای دست‌اندرکاران صرف نظر از خدمتی که به زوار انجام می‌دهند هم زیارت است و هم توفیق مضاعف.

زیویار با بیان اینکه ماموریت سازمان حج و زیارت سخت و پیچیده است،گفت: همه سلسله مراتب در کنار هم قرار می‌گیرند تا این واجب شرعی به نتیجه برسد و در این زمینه حقوقی علاوه بر ماموریت اداری بر گردنِ ماست.

وی افزود: کارهایی مثل انتقال تجربیات و اطلاعات لازم به حجاج، آموزش آداب و مناسک حج، برگزاری کلاس‌های آموزشی، رفع شبهات قبل از تشرف و در حین انجام زیارت از جمله اموری است که بر عهده سازمان حج و زیارت است.

استاندار لرستان با بیان اینکه در سفر حج به عنوان یک اجتماع عظیم دینی، مبادلات فرهنگی انجام می‌پذیرد، اظهار داشت: آموزش رفتارهای فردی و اجتماعی در سفر حج کار بزرگی است و ما صرفاً مسئول انجام تدارکات و تامین رفاه حجاج نیستیم و باید در زمینه ارتقاء شان و منزلت حجاج تلاش کنیم و این مهم باید مطمح نظر دست‌اندرکاران قرار گیرد.

وی افزود: با این که چند سالی بود حج و زیارت دچار محدودیت یا وقفه شده بود اما امسال وضعیت آن در شرایط مناسب قرار گرفته است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مشکلات به کمترین حد خود رسیده و بنا داریم با حمایت‌های لازم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این مشکلات در سال آینده به حداقل برسد. 

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir