معاون رئیس‌جمهور: شهید بروجردی نماد یک نیروی مومن و انقلابی بود/ نقش پیامبرگونه شهید در نجات مردم کردستان

معاون رئیس‌جمهور: شهید بروجردی نماد یک نیروی مومن و انقلابی بود/ نقش پیامبرگونه شهید در نجات مردم کردستان
شناسه خبـر : ۱۲۰۴۷۴ دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهید بروجردی نماد یک جوان مومن انقلابی است که وقتی به وی اعتماد می‌شود، کاری در حد معجزه می‌کند.

به گزارش موج خبر از بروجرد، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز در یادواره چهلمین سالگرد شهادت محمد بروجردی، اظهار کرد: داشته‌های مکتب اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام تربیت انسان‌های بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: امروز وقتی از کشورهای قدرتمند و توسعه‌یافته صحبت می‌کنیم، به تولیدات و تکنولوژی آن‌ها را می‌شناسیم، اما مکتب اسلام و امام راحل تولیداتی داشته که دنیا و جهان مادی از آفرینش چنین شخصیت‌ها و چهره‌هایی عقیم و ناتوان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شهادت محمد بروجردی در اوایل دوران جوانی، تصریح کرد: این شهید بزرگوار با وجود یتیم شدن در دوران کودکی و مهاجرت به شهری بزرگ، ابتدا با آموزش به یک چریک تبدیل شده و دلباخته اسلام و انقلاب می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: قبل از انقلاب جریانات وابسته به بلوک شرق سردمداران مبارزات مسلحانه در کشور بودند و خود را به عنوان نیروهای اصلی انقلابی معرفی می‌کردند که بعدها نهضت امام خمینی(ره) آن‌ها را دور ریخت.

وی با بیان اینکه شهید بروجردی در بحبوحه دوران جوانی دست از دامن روحانیت برنداشته و خود را پیرو صدیق دینی می‌داند، افزود: این شهید گرانقدر حتی فعالیت‌های نظامی خود را با اجازه علما و روحانیت انجام می‌داده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: با پیروزی انقلاب و همان اوائل که دشمنان به هر گوشه از این مرز و بوم چشم طمع داشتند، شهید بروجردی احساس مسوولیت کرده و در یکی از خطرناک‌ترین نقاط کشور مستقر می‌شود.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه از این سال‌ها از شهدا کمتر سخن گفته شده است، افزود: کم گفته شده که امروز دشمنان جرات کرده و می‌کنند که جای شهید و جلاد را عوض کنند.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: گروهک‌هایی که دست‌هایشان به خون هم‌وطنانمان رنگین است، از همان ملت کُرد به بهانه‌های مختلف آنقدر به شهادت رساندند که حد و حساب ندارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهید بروجردی با احساس مسوولیت و با اقدام مردم پایه در کردستان دست به کار بزرگی زد، گفت: شهید با اقدامات مردم پایه مبتنی بر جهاد تببین، مبتنی بر رفتار عمارگونه برای پاسخ‌گویی به شبهات، مبتنی بر مهربانی و اخلاق و مبتنی بر رسیدگی به کار مردم آنقدر در منطقه ایستاد که مردم به صداقتش پی برده و پیروش شدند و از این رو بوده که لقب مسیح کردستان را به شهید داده‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به شخصیت کاریزماتیک شهید بروجردی در پذیرش مسوولیت‌هاس سنگین، گفت: شهید بروجردی نماد یک جوان مومن انقلابی است که وقتی به وی اعتماد می‌شود، کاری در حد معجزه می‌کند.

وی تصریح کرد: گاهی در یک مبارزه هدف حفظ کشور و خاک نیست، با اینکه حفظ وطن ارزشمند است، اما گاهی هدف از مبارزه می‌تواند حفظ مردم و ملت یک کشور باشد، شهید بروجردی و بروجردی‌ها نسخه نجات‌بخش کشور بودند.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir