پیگیری برای ایجاد دانشکده هنر در دانشگاه لرستان

پیگیری برای ایجاد دانشکده هنر در دانشگاه لرستان
شناسه خبـر : ۱۲۰۱۱۱ دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان گفت: پژوهش‌ها به صورت هدفمند در دانشگاه انجام می‌شود و برای ایجاد اشتغال آزمایشگاه‌ها و هوش مصنوعی را توسعه خواهیم داد.

به گزارش گروه استان‌ها موج خبر، حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتمی کن‌کبود رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان در نشست با خبرنگاران که در محل سالن جلسات دانشکده اقتصاد دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان، هدایت، حمایت و نظارت است.

وی ادامه داد: کارهای اساسی خوبی در دانشگاه لرستان صورت گرفته است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان اضافه کرد: سیاست‌های کلان نهاد به گونه‌ای است که برنامه‌های خود را برای ۲۰ سال آینده ترسیم می‌کند.

حاتمی کن‌کبود گفت: دانشگاه زمانی دانشگاه است که تمام سالن‌های آن پر از جلسات، مناظرات، انجام کارهای علمی و پزوهشی و پرسش و پاسخ و مطالبه‌گری دانشجویان باشد.

وی از ایجاد دانشکده هنر دانشگاه لرستان خبر داد و با بیان اینکه این دانشگاه ظرفیت ایجاد چندین دانشکده را دارد، تصریح کرد: پیگیر  ایجاد دانشکده هنر دانشگاه لرستان هستیم البته مجوز آن از قبل گرفته شده است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان اضافه کرد: رسانه باید یاری رسان دانشگاه باشد و آن را منصفانه نقد کند و دوربینی برای نظارت باشد.

حاتمی کن کبود در خصوص زمین‌های دانشگاه لرستان گفت: هر کسی تحت عنوان و جایگاهی بخواهد به اراضی دانشگاه لرستان تعرض کند به جایگاه علمی استان تعرض کرده است و این زمین‌ها برای ایجاد دانشکده‌های مختلف و طرح‌های توسعه‌ای دانشگاه نیاز است.

وی در خصوص دانشکده‌های اقماری در شهرستان‌های استان اظهار کرد: چرا آقایان نماینده به هر قیمتی می‌خواهند مراکز اقماری را در شهرستان خود حفظ کنند در حالیکه در یک اتاق کوچک ۲۰ دانشجو مشغول تخصیل هستند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان به وضعیت رفاهی اساتید دانشگاه اشاره کرد و افزود: بسیاری از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه لرستان از اجاره کردن یک واحد مسکن مهر عاجز بوده و نیازمند توجه ویژه هستند.

همچنین مصطفی کرم‌پور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان در این نشست اظهار کرد:  سه میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت علوم تحت عنوان گرند و پژوهانه برای ۱۰۰ پژوهشگر دانشگاه اختصاص داده شده و دانشگاه لرستان نیز باید معادل همین اعتبار را تامین کند تا در مجموع شش میلیارد تومان برای این مهم هزینه شود.

وی ادامه داد: توسعه کشت گیاهان دارویی و افزایش بهره‌وری و توسعه آبزی‌پروری را در دانشگاه پیگیریم و با تحقق این امر کمک رسان کشاورزان خواهیم بود و در کنار آن بخشی از مشکل اشتغال را برطرف خواهیم کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان گفت: دانشگاه لرستان به درخواست دستگاه‌های اجرایی نیز ترتیب اثر خواهد داد و تاکنون هرجا از دانشگاه کمکی خواسته شده دریغ نکرده‌ایم.

کرم‌پور اضافه کرد: پژوهش‌ها به صورت هدفمند در دانشگاه انجام می‌شود و برای ایجاد اشتغال آزمایشگاه‌ها و هوش مصنوعی را توسعه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه دانشگاه لرستان به لحاظ رنکینگ رتبه پنجم کشوری را دارد و در بین دانشگاه‌های جامع کشور حائز رتبه ۲۸ است، تصریح کرد: در بخش مقالات Q۱ در سال گذشته ۸۷ مقاله تولید شده و امسال این تعداد به ۱۱۵ مقاله رسیده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان افزود: مقالات Q۱ در رتبه بندی تایمز موثر هستند و قبلا در رتبه بندی تایمز رتبه ۱۰۰۰ را داشتیم و برای امسال منتظر رتبه‌بندی جدید هستیم.

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir