خبری خوب برای افراد فاقد بیمه؛ اقشار مختلف می‌توانند عضو صندوق بیمه روستاییان و عشایر شوند

خبری خوب برای افراد فاقد بیمه؛ اقشار مختلف می‌توانند عضو صندوق بیمه روستاییان و عشایر شوند
شناسه خبـر : ۱۱۹۶۹۷ سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان گفت: با دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی تفاهم نامه منعقد کرده‌ایم تا اقشار مختلف بتوانند با پرداخت هزینه پایین عضو این صندوق شوند.

محمدرضا عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر با اشاره برنامه دولت برای افزایش خدمات بیمه‌ای روستایی و عشایری، به برنامه کاری این صندوق اشاره و عنوان کرد: با شروع کار ما یعنی تیرماه سال ١۴٠١ مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور اقدام به تاسیس قرارگاه کرامت کردند.

وی ادامه داد: قرارگاه کرامت سال کاری برای خود تعریف کرد که بر اساس آن صندوق ظرف یک سال باید یک میلیون نفر بیمه شده جذب کند.

عسگریان عنوان کرد: هدف از تشکیل قرارگاه هم این بود که بودجه واقعی صندوق بیمه اجتماعی در مجلس برای همسان سازی حقوق بیمه شدگان دیده شود.

وی گفت: با شروع به کار قرارگاه کرامت ۴۸ کارگزار به عنوان افسران خط مقدم قرارگاه در استان لرستان شروع به فعالیت کردند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان با اشاره به اینکه سهمیه تکلیفی لرستان در قالب قرارگاه کرامت، بیمه شدن ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر تا تابستان سال ١۴٠٢ است، افزود: ما از آغاز تأسیس قرارگاه کرامت تاکنون توانسته‌ایم یک سوم سهمیه تکلیفی خودمان را انجام دهیم.

 عسگریان خاطرنشان کرد: برای اینکه افراد را به سمت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سوق دهیم باید فرمانداران، بخشداران و دهیاران را پای کار بیاوریم که بر این اساس انتظار داریم فرمانداران همکاری لازم را داسته باشند. 

وی در خصوص شرایط بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان و روستاییان نیز توضیح داد: همه افراد اعم از زن و مرد، متاهل و مجرد از ۱۸ سالگی تا ۵۰ سالگی می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی عضو شده و پس از ۳۰ سال بازنشسته شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و کشاورزان لرستان گفت: افرادی که در سن ۵۰ سالگی اقدام به بیمه می‌کنند پس از ۱۵ سال پرداخت حق بیمه در ۶۵ سالگی بازنشسته می‌شوند.

عسگریان پایین‌ترین پرداخت حق بیمه در صندوق اجتماعی را سالانه ۶۰۰ هزار تومان و سقف آن را یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان عنوان کرد و افزود: اگر ورودی صندوق اجتماعی و خروجی را در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که حقوق بیمه شدگان این صندوق از تامین اجتماعی بهتر است.

به گفته وی سوابق بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قابل انتقال به صندوق‌های دیگر از جمله بیمه تامین اجتماعی است‌.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ همکاری در راستای افزایش بیمه‌شدگان در این صندوق با برخی ارگان‌ها و دستگاه‌ها منعقد شده است، اظهار کرد: میراث فرهنگی، بهزیستی، کمیته امداد، جهاد کشاورزی، بسیج مستضعفان، شورای عالی استان‌ها، راهداری، موسسات قرآنی، صندوق کارآفرینی و صندوق ذخیره بسیجیان جزو ارگان‌ها و موسساتی هستند که با آنها تفاهم نامه‌ همکاری داشته‌ایم.

عسگریان گفت: این آمادگی را داریم که خبرنگاران استان نیز جذب صندوق بیمه اجتماعی شوند و در این زمینه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صحبت‌های اولیه را انجام داده‌ایم. 

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir