کشف 21 انبار احتکار کالای اساسی در لرستان/ نظارت‌ها ۶ برابر افزایش یافته است

کشف 21 انبار احتکار کالای اساسی در لرستان/ نظارت‌ها  ۶ برابر افزایش یافته است
شناسه خبـر : ۱۱۸۹۴۸ چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بازرسی‌های انجام شده در حوزه کالاهای اساسی توسط جهاد کشاورزی نسبت به سال گذشته ۶ برابر افزایش داشته است.

 به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی ظهر امروز در هشتمین شورای اداری لرستان که با حضور رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، عنوان کرد: قبل از دولت سیزدهم ۷۸ هکتار گلخانه در استان وجود داشت، این در حالی است که تنها ظرف یکسال گذشته ۳۵ هکتار گلخانه در استان ایجاد شد.

وی افزود: ظرف یکسال گذشته ۱۵۱ میلیارد تومان کود توزیع شد که ۷۰ درصد آن را دولت پرداخت کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در راستای حمایت از مصرف کنندگان و کنترل قیمت گوشت قرمز ظرف چند روز گذشته ۵۰۰ تن گوشت قرمز را که با قیمت ۲۰۰ هزار تومان خریداری کرده بودیم به قیمت ۱۵۵ تا ۱۶۰ هزار تومان در استان توزیع کردیم.

شاهرخی همچنین به خرید و ذخیره ۳ هزار تن مرغ منجمد اشاره کرد و افزود: از این میزان تاکنون ۹۰۰ تن مرغ با قیمت مصوب در استان توزیع شد.

وی بیان کرد: بازرسی‌های انجام شده در حوزه کالاهای اساسی توسط جهاد کشاورزی نسبت به سال گذشته ۶ برابر افزایش داشته است.

وی بیان کرد: نتیجه بازرسی‌های انجام شده رقمی معادل ۹۳ میلیارد تومان بود، همچنین ۲۱ مورد کشفیات داشته‌ایم که ارزش ریالی آن ۸۸۰ میلیارد تومان بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جهش تولید در دیمزارها نیز اشاره کرد و گفت: سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ میزان خرید گندم ۱۲۴ هزار تن بود، این در حالی است اما سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، ۲۷۲ هزار تن خرید داشتیم یعنی ۱۱۹ درصد.

شاهرخی افزود: پیش بینی ما برای سال زراعی جدید ۳۲۰ هزار تن است.

وی به توسعه باغات در اراضی دیم نیز اشاره کرد و گفت: توسعه باغات را در سطح ۲۶۰ هکتار انجام دادیم، برنامه ما برای سال آینده ۵۰۰ هکتار است.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان همچنین به پرونده‌های رفع تداخلات امور ارضی اشاره کرد و افزود: از سال ۹۳ تاکنون ۳۸۰ پلاک انجام شده که از میزان ۲۲۸ پلاک سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

انتهای پیام/
 

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir