فروکش کردن آنفلوآنزای بزرگسالان در لرستان

فروکش کردن آنفلوآنزای بزرگسالان در لرستان
شناسه خبـر : ۱۱۸۶۴۱ چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سویه جدید ویروس کرونا در امریکا و اروپا در حال شیوع است و هیچ‌موردی ابتلا به سویه جدید کرونا در استان مشاهده نشده است.

به گزارشموج خبر لرستان، دکتر مریم کوشکی در خصوص سویه جدید کرونا اظهار داشت: کرونای جدید زیر سویه های جدید BQ.1 و BQ.1.1 نام دارند و در اروپا و آمریکا به سرعت در حال گسترش است.

وی افزود: درمان های آنتی بیوتیکی بر روی این سویه کارایی ندارد و ابتلای قبلی به بیماری و ایمنی با واکسن مانع ابتلای جدید نمی شود، اما می تواند شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در رابطه با علائم این ویروس گفت: گلودرد و سرفه گرفتگی صدا ، تب و لرز آبریزش بینی یا گرفتگی بینی سردرد، بدن درد و درد عضلانی، اسهال، تهوع و بی اشتهایی از علائم این زیر سویه هستند.

دکتر کوشکی با اشاره به اینکه، این زیر سویه تاکنون در استان مشاهده نشده است، عنوان کرد: موج آنفلوآنزای بزرگسالان در استان در حال فروکش کردن می‌باشد، ولی آنفلوآنزای کودکان که بیشتر ریه کودکان را درگیر میکند در کشور و در استان شایع است که توسط یک ویروس تنفسی به نام RSV در کودکان و نوزادان مشاهده می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: شستن دست ،زدن ماسک ،رعایت فاصله ی اجتماعی و تهویه ی مناسب مکانهای سرپوشیده توصیه می شود، همچنین افراد مسن، بیماران دارای نقص سیستم ایمنی و مبتلایان به سرطان بایستی بیشتر مراقب خود باشند.

46

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir