هیچ موردی از آنفلوآنزای پرندگان در لرستان مشاهده نشده است/ دو میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ واکسیناسیون شدند

هیچ موردی از آنفلوآنزای پرندگان در لرستان مشاهده نشده است/ دو میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ واکسیناسیون شدند
شناسه خبـر : ۱۱۷۵۵۶ یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ بومی در لرستان موجود است، که برای حفظ سلامت این مرغ‌ها که ذخایر ژنتیک بومی استان نیز هستند از ابتدای مهرماه به صورت رایگان در برابر بیماری نیوکاسل که شایع‌ترین بیماری در طیور است واکسینه شده‌اند.

مصطفی زبردست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد اظهار داشت: تمام مرغداری‌های گوشتی و تخم گذار در استان لرستان بر اساس جداول برنامه ریزی به صورت مرتب در برابر انواع آنفولانزا واکسیناسیون می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ بومی در لرستان موجود است، افزود: برای حفظ سلامت این مرغ‌ها که ذخایر ژنتیک بومی استان نیز هستند از ابتدای مهرماه به صورت رایگان در برابر بیماری نیوکاسل که شایع‌ترین بیماری در طیور است واکسینه شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان بیان کرد: معمولا آنفولانزا پرندگان با کوچ پرندگان مهاجر در کشور آغاز می‌شود اما خوشبختانه تا به امروز گزارشی در حوزه شیوع و گسترش آن در لرستان نداشته ایم.

زبردست با اشاره به اینکه در صورت شیوع آنفولانزا زیرساخت‌های صنعت طیور استان آسیب جدی می‌بینند، تصریح کرد: برای مقابله با این موضوع آموزش‌های زیادی در واحدهای صنعتی در مورد رعایت اصول امنیت زیستی برگزار شده است. همچنین برای افرادی که از مرغ‌های بومی نگهداری می‌کنند نیز دوره‌های متعددی برگزار کرده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir