ایجاد ۳۰۰ شغل برای زندانیان با ۲۰۰۰ کلونی زنبور عسل

ایجاد ۳۰۰ شغل برای زندانیان با ۲۰۰۰ کلونی زنبور عسل
شناسه خبـر : ۱۱۶۵۶۴ جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

مدیرکل زندان‌های لرستان با اشاره به اینکه سال ۹۸ کار را با ۴۸ کلونی زنبور عسل در بروجرد شروع کردیم و امروز به بیش از ۵۰۰ کلونی رسیده‌است، گفت: قرار است تا پایان سال آینده کلونی‌‌ها به حداقل ۲۰۰۰ هزار افزایش پیدا کند و بیش از ۳۰۰ زندانی را مشغول کنیم.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، عبدالمجید کشوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تعداد از جوانان و مستعدین که باید در حوزه‌های مختلف مشغول کار باشند به دلایلی گرفتار زندان شده‌اند، عنوان کرد: همه ما مسوول هستیم و باید شرایط را به گونه‌ی رقم بزنیم که آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد.

وی افزود: اگر زمینه اشتغال جوانان فراهم شود که ما در استان شاهد این موضوع هستیم، روستایی مانند کفراج  قطب تولید عسل می‌شود، و اگر شرایط اشتغال مهیا نباشد روستایی دیگر به همان تعداد خانوار کفراج به محل آسیب‌های اجتماعی تبدیل می‌شود.

مدیرکل زندان‌های لرستان با بیان اینکه  باید فکری برای ایجاد اشتغال جوانان  شود، اظهار کرد: موضوع آموزش در بحث تولید و اشتغال مهم است، اما حضور دولت در فراهم کردن زیرساخت‌ها ضروری است.

کشوری گفت: در حوزه تولید عسل آمار خوبی در استان داریم که امیدوار کننده است، خوشبختانه زنبورداران ما از مرحله سمتی عبور کرده‌اند و این خود زمینه ساز اشتغال و تولید است.

وی بیان کرد: پرورش زنبور عسل در استان به گونه‌ای است که توسط  ترویج جهاد کشاورزی  و اتحادیه زنبورداران تا پشت درهای زندان هم آمده است.

مدیرکل زندان‌های لرستان با بیان اینکه سال ۹۸ کار را با ۴۸ کلونی زنبور در بروجرد شروع کردیم  و امروز به بیش از ۵۰۰ کلونی رسیده‌است، بیان کرد: قرار است تا پایان سال آینده کلونی‌‌ها به ۲۰۰۰ هزار افزایش پیدا کند و بیش از ۳۰۰ زندانی را مشغول کنیم.

کشوری اظهار کرد: کندوی عسل و تجهیزات  زنبورداری توسط بنیاد تعاون زندان  تولید و عرضه می‌شود.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: ما باید مردم‌داری و اتحاد را از زنبور عسل بیاموزیم و در گرفتاری‌ها و مشکلات دستگیر یک‌دیگر باشیم.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir