استقبال کم مردم از تزریق دُز چهارم واکسن کرونا/ طرح دارویار باعث رونق شرکت‌های داروسازی شده است

استقبال کم مردم از تزریق دُز چهارم واکسن کرونا/ طرح دارویار باعث رونق شرکت‌های داروسازی شده است
شناسه خبـر : ۱۱۶۲۴۴ یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: حدود ۸۰ درصد مردم استان دز دوم و حدود ۳۷ درصد هم دز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند، اما از دز چهارم استقبالی نشده است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، بهرام دلفان در دومین جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ رو به کاهش است، عنوان کرد: در حال حاضر میزان بستری‌ها ۱۲۰ نفر است که اغلب مسن هستند، فوتی‌های ناشی از کرونا نیز مربوط به افراد سالمند و بیماران زمینه‌ای است.

وی افزود: میانگین فوتی‌های ناشی از کرونا در استان نیز روزانه ۱.۲ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون شاهد فوت ۲ هزار و ۸۵۰ نفر از هم استانی‌هایمان بوده‌ایم.

دلفان با اشاره به اینکه حدود ۹۰ درصد از لرستانی‌ها دز اول واکسن را تزریق کرده‌اند، بیان کرد: ۸۰ درصد دز دوم وحدود ۳۷ درصد هم دز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند، اما از دز چهارم استقبالی نشده است.

وی به بحث دارویار هم اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح دارویار شاهد رونق تولید در شرکت‌های داروسازی بودیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه به کمک‌های دولتی به دانشگاه علوم پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: میزان بدهی دانشگاه به شرکت‌های دارویی، تجهیزات و عمرانی ۷۵۰ میلیارد تومان بود که با کمک دولت توانستیم ۳۶۰ میلیارد تومان را پرداخت کنیم.

دلفان خاطرنشان کرد: در حال حاضر به جز کارانه که ۶ ماه بدهکار هستیم، مابقی بدهی پرسنل به روز است.

وی در پایان صحبت‌های خود به مشکل ماندگاری پزشکان متخصص در استان نیز توضیح داد: بر خلاف تصور درآمد پزشکان متخصص در مراکز دولتی زیاد نیست همین باعث شده که ماندگاری متخصصان سخت باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه کاری که دولت می‌خواهد انجام می‌دهد این است که سهمیه‌های بومی برقرار کند، عنوان کرد: ما متخصص می‌گیریم و خودمان تربیت می‌کنیم و این باعث می‌شود وضع تامین نیروی متخصص مطلوب شود.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir