افزایش ۱۱۷ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان لرستان

افزایش ۱۱۷ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان لرستان
شناسه خبـر : ۱۱۶۱۲۳ پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۵

استاندار لرستان گفت: علیرغم خشکسالی و مشکلات کم آبی ۱۱۷ درصد افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار موج خبر، فرهاد زیویار شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آرد و نان لرستان اظهار داشت: در سال جاری علیرغم خشکسالی و مشکلات کم آبی ۱۱۷ درصد افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان لرستان نسبت به سال گذشته داشته ایم و بیشتر از دو برابر یعنی از ۱۲۰ هزار تن در سال گذشته به ۲۷۰ هزار تن خرید تضمینی گندم تا به امروز رسیده ایم که جای شکر و قدر دانی دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مصرف استان در حدود ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن در سال است، این میزان چیزی بیشتر از میزان مصرف سالانه گندم در استان است و نظر به اینکه در ابتدای مسیر هستیم، لازم است برای سال‌های آتی با برنامه ریزی بهتر و هوشیارانه تر عمل کرد.

استاندار لرستان ضمن اشاره به فعالیت مؤثر سامانه رصد و پایش نان در استان با تاکید بر ضرورت نظارت میدانی بر توزیع آرد و پایبندی خبازی‌های استان به مقررات، گفت: تا امروز خلاء کشور نبود سیستم نظارت سیستماتیک بر فرایند تهیه و توزیع نان بود که با سیستم رصد و پایش تا حدودی بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع شده است.

زیویار افزود: وجود نظارت سیستماتیک در حوزه‌های مختلف همچون بنزین، برق، گاز، گندم و خیلی از کالاهای اساسی موجب خواهد شد با توجه به قیمت‌های غیر واقعی در گذشته، جلوی خسارت، ضرر و زیان بر اقتصاد کشور گرفته شده و با اعمال سیاست‌های جدید این ثروت در کشور اندوخته و برای مصارف داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت بازرسی‌های میدانی و برخورد با متخلفان افزود: قاطعیت در نظارت‌ها صرفاً شخصی و میدانی نیست و بخشی از آن به پشتوانه نظارت سیستمی مربوط می‌شود که با رصد در مرکز پایش هرگونه تخلف مشخص و قابل بررسی است و با متخلفانی که هم به خود و هم به جامعه ظلم می‌کنند با قاطعیت برخورد خواهد شد.

استاندار لرستان در ادامه بر ضرورت استفاده از سایر ظرفیت‌ها از جمله استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بسیج مردمی و استفاده از آن در شوراهای تصمیم گیری استانی تاکید کرد و گفت اهمیت حضور نیروی انسانی، کمتر از ظرفیت‌های دیگر نیست، از جمله ارائه گزارش‌های میدانی در خصوص بحث کیفیت آرد، نان و … می‌تواند در خیلی از موارد راهگشا باشد.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir