حملات هوایی پلدختر ملاک برای منطقه جنگی شدن نیست/ لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

حملات هوایی پلدختر ملاک برای منطقه جنگی شدن نیست/ لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی
شناسه خبـر : ۱۱۵۴۵۴ جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳

امام جمعه پل‌دختر گفت: ملاک این‌که شهرستانی منطقه جنگی قرار گیرد، بمباران هوایی نیست ،بلکه سنگر توپخانه‌ای، زرهی و استقرار نظامی در منطقه ملاک‌ این انتخاب است.

 به گزارش موج خبر از پل‌دختر ،حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: بر اساس مسائل و مباحث مورد بحث در روزهای اخیر در فضای مجازی قضاوت‌های مختلفی در رابطه با اینکه پل‌دختر منطقه جنگی هست یا نه و بنا به درخواست‌های زیادی از سوی شهروندان پل‌دختری، این موضوع مورد پیگیری و بررسی و تحقیق قرار گرفت.

وی افزود: شکی نیست که شهرستان پل‌دختر گذرگاه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بوده و بیش از ۸۰ بار مورد هجوم حملات رژیم بعث عراق قرار گرفته و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

امام جمعه پل‌دختر گفت: با توجه به این‌که مصوبات ستاد کل نیروهای مسلح مستقیم زیر نظر فرماندهی معظم کل قوا قرار دارد، هیچ مسئولی از جمله استاندار، فرماندار و حتی تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز نمی‌توانند در رابطه با این گونه مصوبات اظهار نظر کنند.

وی افزود: بنابراین ملاک این‌که شهرستانی منطقه جنگی قرار گیرد، بمباران هوایی نیست ،بلکه سنگر توپخانه‌ای، زرهی و استقرار نظامی در منطقه ملاک‌ این انتخاب است.

موسوی یادآور شد: می‌گویند شهرستان دره‌شهر جزو مناطق جنگی است و با توجه به پیگیری‌های انجام شده این مسئله به خاطر بخش‌هایی مانند مورموری، آبدانان وبدره استان ایلام است که پیشتر جز شهرستان دره‌شهر بوده و بعد به شهرستان تبدیل شدند.

 وی افزود: مناطقی مانند کلات مورموری شهرستان دره‌شهر ،مهران و دهلران در دوران دفاع مقدس بر اساس پیگیری‌های انجام شده در مقاطعی، محل استقرار ارتش عراق بودند به طوری که کانال‌ها و سنگرهای آن هنوز مستند موجود است و به همین خاطر است که جزو مناطق جنگی قرار گرفته‌اند.

امام جمعه پل‌دختر گفت: این در حالی است که شهرستان‌هایی مانند بروجرد ،دورود و اراک که یک شهر صنعتی نیز می‌باشند، بارها و به موازات پل‌دختر مورد هجوم و بمباران نیروهای بعث عراق قرار گرفته اند، که چنانچه ملاک منطقه جنگی باشد این‌گونه مناطق نیز باید در این لیست قرار گیرند.

وی به شدت افزایش دمای هوا در مردادماه در پل،دختر اشاره کرد و افزود: با توجه به این مسئله درخواست می‌شود مردم ولایت‌مدار هویزه ثانی در مصرف آب و برق بیشتر صرفه‌جویی کنند.

موسوی به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و یاآورشد: با توجه به شیوع و خیز دوباره این ویروس کسانی که در شهرستان دوز سوم و چهارم واکسن را دریافت نکردند، نسبت به این کار اقدام کنند و به طور حتم از ماسک استفاده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir