شرکت سیمان خرم‌آباد منحل شده است/تلاش برای تعیین تکلیف ۵۶ واحد تحت تملک بانک‌ها/ سیمان زاگرس امسال افتتاح می‌شود

شرکت سیمان خرم‌آباد منحل شده است/تلاش برای تعیین تکلیف ۵۶ واحد تحت تملک بانک‌ها/ سیمان زاگرس امسال افتتاح می‌شود
شناسه خبـر : ۱۱۴۸۷۳ دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰

مدیرکل صمت لرستان گفت: با توجه به تصمیم مراجع قضایی شرکت سیمان خرم‌آباد منحل ‌و این طرح اکنون در اختیار اداره امور تسویه قوه قضاییه است. این طرح دارای مصوبه سفر رییس جمهور بوده و امیدوارم ظرف شش ماه آینده تعیین تکلیف شود.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد ، بهمن جعفری امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته تولید و تجارت با اصحاب رسانه برگزار شد، با بیان اینکه ۵۶ واحد صنعتی در لرستان تحت تملک بانک‌‌ها هستند، عنوان کرد: در راستای تعیین تکلیف واحد ۱۰ روز پیش در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها این موضوع مطرح و قرار بر این شد که بانک‌ها نسبت به برگزاری مزایده اقدام کنند.

وی بیان کرد: در سال جاری متناسب با دستور العمل بانک مرکزی باید هر فصل یکبار مزایده برگزار شود و در صورت مسایل حقوقی با همکاری دستگاه قضایی نسبت به رفع مشکلات و برگزاری مزایده اقدام شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های ما تعیین تکلیف ۵۶ واحد تحت تملک بانک‌ها است که بیشترین فراوانی مربوط به بانک ملت است، زیرا بیشتر تسهیلات را بانک ملت به بنگاه‌های زود بازده پرداخت کرده است.

جعفری بیان کرد: امیدواریم این واحدها  تا پایان سال واگذار و به چرخه تولید بازگرداند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال جاری  بالغ بر ۲۹ هزار مورد بازرسی در سطح بازار انجام داده‌ایم، افزود: ۲۵۴۰ پرونده تخلفاتی با مبلغ ۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تشکیل شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به قطعی برق واحد‌های تولیدی در فصل تابستان، اظهار داشت: در راستای مدیریت مصرف برق تفاهم نامه بین وزارت نیرو و وزارت صنعت برقرار شد، قرار است در راستای مدیریت مصرف انرژی صنایع استان یک روز در هفته تعطیل شوند چرا که ۹ درصد برق مصرفی استان مربوط به بخش صنعت است.

جعفری در خصوص آخرین وضعیت سیمان خرم‌آباد نیز توضیح داد: با توجه به تصمیم مراجع قضایی شرکت سیمان خرم‌آباد منحل ‌و این طرح اکنون در اختیار اداره امور تسویه قوه قضاییه است.

وی با بیان اینکه منتظر معرفی سرمایه گذاران جدید هستیم، عنوان کرد: این طرح دارای مصوبه سفر رییس جمهور بوده و امیدوارم ظرف شش ماه آینده تعیین تکلیف شود.

مدیرکل صمت لرستان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد ماشین آلات طرح تهیه شده است، افزود: در صورت واگذاری به بخش خصوصی دارای اهلیت همکاری لازم را در راستای معادن و محل اجرای طرح خواهیم داشت.

جعفری در ادامه به پروژه لاستیک سازی خرم‌‌آباد هم اشاره کرد و گفت: لاستیک سازی یکی از مصوبات دولت قبل بود که قرار بود سالانه ۵۰ هزار تن انواع لاستیک‌های سبک و سنگین در آن تولید شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه لاستیک سازی خرم‌‌آباد بیان کرد: سرمایه گذاران پروژه تصمیم گرفتند تا زمان تامین ارز مورد نیاز پروژه در یک فاز اجرایی شود، قرار است با ۵۰۰ میلیارد تومان آورده شخصی و ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات فاز اول پروژه اجرایی شود.

مدیرکل صمت لرستان با اشاره به اینکه پایش هوایی معادن استان در راستای واقعی سازی آمارهای استخراج معادن و محدوده‌های اکتشافی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۵ برابری در پرداخت حقوق دولتی داشتیم.

جعفری در ادامه به آخرین وضعیت شرکت صدر فولاد خرم‌‌آباد اشاره کرد و افزود: یکی از شرکت‌های مهم صنعتی استان است که ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن انواع میلگرد را داشت ، اما سال ۹۶ به علت بدهی تعطیل و به شخص حقیقی جدیدی واگذار شد.

وی بیان کرد: نشست‌های مختلفی در راستای فعال‌سازی این مجموعه برگزار شده و در نهایت اسفند ماه ۱۴۰۰ با دستور استاندار موضوع راه اندازی شرکت به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل صمت لرستان مجموع بدهکاری این واحد را ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تمام شرایط برای آغاز به کار این کارخانه فراهم شده، موانع و مشکلات را هم برطرف کرده‌ایم و اکنون منتظر تحقق وعده‌های مدیران کارخانه هستیم.

 جعفری اما به یک پروژه خوب در حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: طرح تولید سیمان زاگرس یکی از پروژه‌های خیلی خوب است که قرار است سالانه ۳۳۰ هزار تن تولید داشته باشد.

وی میزان سرمایه گذاری پروژه را ۱۵۰۰ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: پروژه بالغ بر هشتاد درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است فاز اول آن سال جاری انجام شود.

مدیرکل صمت لرستان با بیان اینکه معادن و زیرساخت‌ها در دست اقدام است و کلیه ماشین آلات در سایت کارخانه هستند، افزود : ظرف یک سال دو فاز مجموعه به بهره‌برداری خواهد رسید.

جعفری در پایان صحبت‌های خود یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت صمت را تامین نقدینگی واحد‌های صنعتی، حفظ شرایط موجود، افزایش تولید و تکمیل طرح‌های بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir