کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های لرستان/ ۷۰ درصد محکومین مشغول به کار هستند

کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های لرستان/ ۷۰ درصد محکومین مشغول به کار هستند
شناسه خبـر : ۱۱۴۸۶۸ دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: نزدیک به ۷۰ درصد محکومین در بیرون و درون زندان مشغول کار هستند.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، عبدالمجید کشوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، ضمن گرامی داشت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: افزایش سرانه محل اسکان زندانیان از موضوع‌هایی مهمی است که در دستور کل اداره‌کل‌های زندان قرار دارد و برای تحقق این مهم باید به فضاهای سازمان افزوده شود.

وی خاطرنشان کرد: میانگین سرانه فضای اسکان زندانیان در کشور ۱۲ تا ۱۴ متر است و در لرستان با افتتاح مرکز جدید این میزان فضا به حدود ۱۲ درصد رسیده است.

مدیرکل زندان‌های لرستان با بیان اینکه جرائم استان بیشتر از نوع جرائم خشن است، افزود: علی‌رغم اینکه ورودی به زندان‌های استان افزایش یافته، اما در کف زندان‌ها کاهش جمعیت کیفری را شاهد هستیم.

کشوری، استفاده از فناوری‌های به روز همچون پابند الکترونیکی برای کنترل جمعیت کیفری از سیاست‌های مجموعه قضائی است، گفت: بر اساس حکم دادگاه محدوده حبس برای فرد زندانی پیش‌بینی می‌شود، در صورت خروج از محدوده فرد باید مرخصی بگیرد، ضمن اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر از این سامانه در استان استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اجرای دادرسی الکترونیک از سال گذشته در مجموعه زندان‌های استان، گفت: از سال گذشته تا کنون ۷۰ درصد از رسیدگی در محاکم قضایی به شکل دادرسی الکترونیکی انجام شده است.

مدیرکل زندان‌های لرستان لرستان با بیان اینکه از نظر زیرساخت‌های اقتصادی در ردیف استان‌های محروم قرار دارد، گفت: افزود ۱۴ درصد محکومین در بیرون زندان در دو سال گذشته مشغول فعالیت بودند، اما از سال ۹۸ تا کنون نزدیک به ۷۰ درصد محکومین در بیرون و درون زندان مشغول کار هستند، به‌نحوی که ۱۰۰ درصد نسوان زندانی مشغول به فعالیت هستند.

کشوری بیان داشت: سال گذشته ۴ میلیارد تومان به زندانی‌های استان دستمزد پرداخت شد.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ در حوزه معاونت سلامت، لرستان در رتبه ۳۱ کشور قرار داشت، افزود: امروز در رتبه دوم حوزه فرهنگی که زیرمجموعه معاونت سلامت بوده، قرار داریم، ضمن اینکه در حوزه اشتغال نیز رتبه سوم کشوری را داریم.

مدیرکل زندان‌های لرستان از اخذ مجوز سه مرکز مشاوره و روان درمانی در حوزه زندان‌های استان خبر داد و گفت: با این اقدام تلاش شده خلاء مددکاری ضعیف مجموعه زندان تا حدودی جبران شود.

کشوری با بیان اینکه ۲ درصد زندانی‌های استان در کانون‌های اصلاح تربیت هستند، اظهار کرد: همچنین میانگین سنی زندانی‌های استان در حال حاضر بین ۳۵ تا ۴۵ سال است، ضمن اینکه ۳۲ درصد محکومین به دلیل موادمخدر و ۲۸ درصد نیز به دلیل سرقت زندانی هستند.

وی با اشاره به آزادی هزار و ۷۶ زندانی بدهکاری مالی با مبلغ ۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان طی ۳۰ ماه گذشته، بیان داشت: انجام بیش از ۶۷ هزار خدمت مشاوره‌ای، ۱۶ هزار و ۵۳۰ کمک نقدی و غیرتقدی حمایتی، ۶۷۹ مورد بازدید از خانواده زندانی، پرداخت ۱۵۸ فقره وام اشتغال‌زایی طی ۳۰ ماه گذشته انجام شده است.

مدیرکل زندان‌های لرستان ادامه داد: ۷۶ زندانی جرائم غیرعمد طی سه ماهه امسال از طریق ستاد دیه آزاد شدند.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir