تشریح تدابیر بازرسی برای حفظ بنای تاریخی پادگان ۰۷ خرم‌آباد/ راه‌اندازی سامانه پایش شهرداری‌ها راهی برای جلوگیری از احداث ساختمان‌های ناایمن

تشریح تدابیر بازرسی برای حفظ بنای تاریخی پادگان ۰۷ خرم‌آباد/ راه‌اندازی سامانه پایش شهرداری‌ها راهی برای جلوگیری از احداث ساختمان‌های ناایمن
شناسه خبـر : ۱۱۴۸۵۸ دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

مدیرکل بازرسی لرستان با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه پایش، گام موثری در احداث ساختمان‌های ناایمن برداشته می‌شود، گفت: شهرداری برای جلوگیری و پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز باید برنامه داشته باشد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، سعید رازانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: باید هر چه زودتر در خصوص ساختمان‌های ناایمن سراسر استان اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرداری‌ها باید سامانه‌ای ایجاد شود و این قابلیت را داشته باشد که مهندسین ناظر بازدیدهای خود را به طور مرتب ثبت و در صورت مشاهده تخلف آن را اعلام کنند، همچنین ماموران شهرداری نیز اقدامات خود در برابر اعلام تخلف‌های خود را در این سامانه ثبت نمایند.

مدیرکل بازرسی لرستان با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه پایش، گام موثری در احداث ساختمان‌های ناایمن برداشته می‌شود، افزود: شهرداری برای جلوگیری و پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز باید برنامه داشته باشد.

رازانی، ایجاد کمربند سبز را یکی از راه‌های جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز عنوان و تصریح کرد: تحقق این مهم همچنین از شدت ورود ریزگردها، ایجاد حاشیه‌نشینی و جلوگیری از توسعه ناموزون بسیار موثر است.

وی در خصوص پادگان ۰۷ خرم‌آباد نیز بیان داشت: طرح مصوبی برای این پادگان درسال‌های گذشته در نظر گرفته شده و اصلاح آن باید از مسیر قانونی انجام شود، با این وجود برای حفظ این اثر و جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی، تمامی علف‌های خشک پادگان پاکسازی شد، همزمان با شهرداری نیز هماهنگ شده که برای پیشگیری از حریق و آبیاری به درختان کمک کند.

مدیرکل بازرسی لرستان اظهار داشت: آثار تاریخی پادگان تا زمان تحویل، نگهبانانی توسط ارتش تعیین شده و به میراث فرهنگی نیز اطلاع داده شده است.

رازانی، بیشترین فعالیت مجموعه بازرسی را مربوط به ترک فعل مدیران عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا بازرسی‌های متعدد و سرزده‌ای انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه در بازدید آبشار طلایی نقشه‌های منابع طبیعی و راه و شهرسازی را مشاهده کردیم، افزود: بدیهی بوده این موضوع نافی این نیست که افرادی اسناد با حدود و ابعاد مشخص و یا حکم دادگاهی در این اراضی داشته باشند، این افراد جای خود را دارند و حکم و سند آن‌ها از محل بحث خارج است، پیگیری بازرسی مربوط به زمین‌هایی است که مطابق نقشه‌های ارائه شده، متعلق به دستگاه اجرایی است.

رازانی با تاکید بر تشدید مجازات و افزایش ۵ برابری جریمه‌ها در تعزیرات حکومتی، افزود: همچنین برای پلمپ و نصب بنر اختیارات بیشتری به این دستگاه داده شده، اما واحدهای صنفی در سراسر استان بالا بوده و افراد ناظر محدود هستند.

انتهای پیام/ 

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir