مناسب سازی ورودی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های پلدختر انجام شود

مناسب سازی ورودی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های پلدختر انجام شود
شناسه خبـر : ۱۱۴۲۹۴ سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹

خرم‌آباد - سرپرست فرمانداری پلدختر گفت: مناسب‌سازی ورودی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های شهرستان برای تسهیل در تردد معلولان و سالمندان انجام شود.

به گزارش خبرنگار موج خبر در پلدختر حمید خادم روز سه شنبه در جلسه کمیته مناسب سازی پلدختر اظهار داشت: موضوع مناسب سازی در ساختمان فرمانداری و چند بانک این شهرستان برای ورود معلولان و سالمندان رعایت نشده است.

وی بر اهتمام ویژه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برای مناسب سازی محیط اداری تاکید کرد و افزود: بانک ها و ادارات خدمات رسان در راستای ارائه خدمات به جامعه معلولان توجه و نسبت به مناسب سازی اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری پلدخترگفت: مناسب سازی ورودی بانک ها برای سهولت رفت و آمد و استفاده معلولان به صورت جدی مورد توجه دستگاه ها باشد و این موضوع مورد پیگیری قرارگیرد.

وی با بیان این که مناسب سازی ادارات با توانمند سازی معلولان ارتباط مستقیم دارد، افزود: مناسب سازی ورودی بانک ها و ادارات حق معلولان، جانبازان، سالمندان ، زنان باردار و کودکان است زیرا آنها باید مانند سایر افراد جامعه بتوانند به راحتی در این گونه مکان ها تردد کنند و زمینه زندگی عادی برای آنها با مناسب سازی فراهم شود.

خادم از تشکیل جلسات بدون عمل به مصوبات انتقاد کرد و یادآورشد: جلسات باید نتیجه بخش و مصوبات آن اجرایی شوند، زیرا جلسات بدون خروجی مناسب و بی نتیجه که ثمری برای مردم ندارند، نباید برگزار شوند.

رییس اداره بهزیستی پلدختر نیز در این جلسه گفت: مناسب سازی برخورداری از فرصت ها برابر جهت رشد و شکوفایی افراد از ضرورت های اجتناب ناپذیر جامعه است و افراد صرف نظر از نژاد، قبیله و یا توانمندی های جسمی حق دارند از مواهب شهروندی به صورت برابر برخوردار شوند.

عبدالرضا پاپی الوار افزود: معلولان حق  دارند از مسایل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره برخوردار باشند و دولت ها باید شرایطی را فراهم کنند تا این افراد بتوانند به راحتی و سهولت در جامعه رفت و آمد کنند.

وی یادآورشد: معلولان که بیش از ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند و بزرگترین اقلیت محسوب می شوند باید مانند سایر افراد از حق یکسانی برخوردار باشند.

رییس اداره بهزیستی پلدختر بر تردد معلولان از جمله رفت و آمد آسان آنها به بانک ها تاکید کرد و گفت: از شهرداری پلدختر به خاطر نصب بنر در ورودی شهرداری میدان شهید بهشتی این شهر مبنی بر اطلاع رسانی به معلولان جهت راه اندازی سامانه پیامکی معبر تقدیر کرد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir