از کلنگ‌زنی مرکز کنترل هماهنگی تا برگزاری مانور جامع تیم درمان در هفته هلال احمر

از کلنگ‌زنی مرکز کنترل هماهنگی  تا برگزاری مانور جامع تیم درمان در هفته هلال احمر
شناسه خبـر : ۱۱۳۴۲۴ سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: به مناسبت هفته هلال احمر مانور جامع تیم درمان اضطراری شامل شامل ویزیت وداروی رایگان، خدمات مادر و کودک، روانشناسی، بهداشت تغذیه، بهداشت محیط، غربالگری اسکلت کودکان، خدمات پرستاری و موارد دیگر در منطقه کم برخوردار میربگ جنوبی روستای چم چال در تاریخ ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

صارم رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد، با اشاره به هفته هلال احمر که از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت است، اظهار کرد: به مناسبت هفته هلال احمر مانور جامع تیم درمان اضطراری BHC شامل ویزیت وداروی رایگان، خدمات مادر و کودک، روانشناسی، بهداشت تغذیه، بهداشت محیط، غربالگری اسکلت کودکان، خدمات پرستاری و موارد دیگر باحضور همزمان تیم‌های سحر از معاونت جوانان، معاونت داوطلبان، تیم‌های آنست، رهاسازی و تیم‌های دیگر  در منطقه کم برخوردار میربگ جنوبی  روستای چم چال در تاریخ ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی هدف از این مانور را ارائه خدمات متنوع هلال احمر همچنین حفظ و نگهداری تیم‌های عملیاتی،  شناسایی نقاط قوت و ضعف به محوریت تیم‌های BHC عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: ۷۰ نفر  شامل امدادگر، داوطلب و نیروهای آموزش دیده هلال احمر لرستان در مانور حضور دارد.

رضایی به برخی دیگر از برنامه‌های هلال احمر در استان اشاره کرد و افزود: توان افزایی برای کارکنان غبار روبی گلزار شهدا،  دیدار با امام جمعه و استاندار، دیدار با خانواده دو‌شهید راه سلامت جمعیت هلال احمر شهید خدایی و زینی وند از برنامه‌های هفته هلال احمر است.

وی مانور خودرویی در سطح شهر خرم‌آباد و کلنگ‌زنی مرکز کنترل هماهنگی عملیات هلال احمر در بام خرم‌‌آباد با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه و تخفیف مرکز جامع توانبخشی و فیزیوتراپی هلال احمر  به مردم را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۱۹۷ خانه هلال روستایی در مناطق صعب‌العبور فعالیت دارند، بیان کرد:  جمعیت هلال احمر لرستان ۳۷ مرکز دارد که شامل  ۱۹ پایگاه ثابت، ۵ پایگاه موقت، یک پست توانا، مرکز امداد هوایی، تیم سگ‌های جستجو و ۱۰ مرکز عملیاتی امدادی است.

رضایی به میزان عملیات جمعیت هلال احمر استان در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته  ۶۳۱ نوع حادثه ازجمله  آتش‌سوزی جنگل و مراتع، برف و کولاک، خدمات حضوری، خدمات  مناسبتی، دریایی ساحلی، رانش زمین، رعد و برق، ریزش آوار، سیل و  آبگرفتگی، حوادث شهری، صنعتی و کارگاهی، طوفان و کوهستانی را در استان داشتیم.

وی با بیان اینکه جاده‌ها با ۳۷۵ مورد و کوهستان با ۶۶ مورد بیشترین حادثه را به خود اختصاص داد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر سال گذشته به ۹ هزار نفر آسیب دیده از حادثه خدمات ارائه کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در پایان صحبت‌های خود گفت: ازنا،الیگودرز و بروجرد بیشترین نوع حادثه را داشتند، همچنین بیشترین شعب درگیر با حوادث نیز به ترتیب شهرستان الیگودرز،ازنا و خرم‌آباد بود.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir