شهرداری‌ها با شناسایی ظرفیت ها با خلاقیت کسب درآمد کنند

شهرداری‌ها با شناسایی ظرفیت ها با خلاقیت کسب درآمد کنند
شناسه خبـر : ۱۱۳۱۹۵ جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: شهرداری‌ها با خلاقیت و تلاش مضاعف و شناسایی ظرفیت‌های منطقه ای برای رونق اقتصادی بکوشند.

به گزارش موج خبر ، احمدرضا دالوند در همایش بزرگداشت شوراهای استان با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم شوراها و خاصیت مردم سالاری دینی آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: از آنجا که شوراها منتخب مردم هستند برای خدمتگزاری به جامعه یک جایگاه و سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند، بنابراین همگی مکلف هستیم به این جایگاه احترام بگذاریم.

وی ادامه داد: شوراها نیز با توجه به اعتمادی که در انتخابات به آنها شده باید با همدلی و همکاری در راستای خواسته‌های مردم فعالیت کنند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان یکی از موضوعات اساسی در حوزه شهری و روستایی را شناسایی ظرفیت‌های منطقه‌ای عنوان کرد و گفت: به دلیل شناخت بهتر ظرفیت‌های استان شوراهای شهر و روستا باید در معرفی مناطق مستعد خود به مجموعه استان کمک کنند.

وی از خصوصیات شوراها و شهرداری‌ها به خودگردانی آنها اشاره کرد و افزود: شهرداری‌ها باید با خلاقیت و تلاش مضاعف در راستای کسب درآمد و رونق اقتصادی خود تلاش کنند.

دالوند با بیان اینکه استان لرستان دارای ظرفیت بالایی در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی و صنعتی است، خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری منجر به ایجاد اشتغال و درآمد پایدار خواهد شد، از این‌رو شوراها برای برون رفت از مسائل و مشکلات خود و همچنین استفاده از ظرفیت‌های منطقه باید برنامه محور باشند تا بتوان در این راستا آنها را حمایت کرد.

یکی از وظایف مهم شوراها را انتخاب شهرداران عنوان کرد و افزود: رمز موفقیت شهرهای در حال توسعه و یا توسعه یافته انتخاب شهردار اصلح، متخصص و همچنین دخالت نکردن اعضای شوراهای شهر در حوزه مدیریت شهری است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: به صورت هفتگی با شورای شهرهای مختلف استان جلسه برگزار خواهیم کرد اما از طرفی انتظار می‌رود شوراها با برنامه‌ریزی مناسب در این جلسات حضور پیدا کنند.

وی از تشکیل قرارگاه در مناطق روستایی خبر داد و افزود: روستاهایی که دارای مشکلات زیرساختی هستند باید شناسایی و مشکلات آن‌ها از طریق این قرارگاه پیگیری و مرتفع شوند.

دالوند با اشاره به موضوع اقتصاد روستاییان و جلوگیری از مهاجرت روستا به شرح اظهار کرد: تنها راه جلوگیری از این معضل و حاشیه نشینی شهری، استفاده درست از ظرفیت مناطق روستایی است.

 وی با بیان اینکه بیشتر روستاهای لرستان دارای ظرفیت گردشگری هستند، افزود: شناسایی ظرفیت‌ها در روستاها و استفاده از آنها نقش شایانی در اقتصاد، ایجاد درآمد پایدار و ماندگاری افراد در روستاها دارد.

 

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir