نمایندگان مجلس با تصویب قوانین لازم جامعه معلولان را حمایت کنند

نمایندگان مجلس با تصویب قوانین لازم جامعه معلولان را حمایت کنند
شناسه خبـر : ۱۱۳۰۶۵ دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

پلدختر- مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: نمایندگان مجلس با تصویب قوانین حمایتی جامعه معلولین را یاری کنند.

به گزارش خبرنگار موج خبر، همایون عمودی زاده مدیر کل بهزیستی استان لرستان روز دوشنبه در سفر به پلدختر با حجت الاسلام موسوی امام جمعه، حمید خادم فرماندار و سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

مدیر کل بهزیستی لرستان به همراه رئیس اداره بهزیستی پلدختر، در دیدار با امام جمعه این شهرستان، ضمن تشریح فعالیت‌ها و خدمات بهزیستی به جامعه هدف تصریح کرد: بی شک عمده ترین نهاد دولتی در جهت ساماندهی به اقشار آسیب پذیر جامعه سازمان بهزیستی است.

بیش از ۱۸۰ وظیفه به بهزیستی محول شده است

همایون عمودی زاده ادامه داد: افراد از آغاز تولد و حتی پیش از تولد تا هنگام مرگ نیازمند حمایت‌های بهزیستی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد سازمان بهزیستی گفت: قطعاً نقاط ضعفی هم وجود دارد ولی داوری درباره عملکرد این سازمان نیازمند زمانی فراخ و اطلاعات کافی است.

مدیر کل بهزیستی لرستان ادامه داد: به جرأت می‌توان اذعان کرد که خدمات بهزیستی در همه زمینه‌ها بی نظیر و قابل دفاع است.

عمودی زاده در ادامه گفت: بیش از ۱۸۰ وظیفه به بهزیستی محول شده است و همین امر گستردگی حوزه فعالیت این سازمان را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: از یک سو مسئولیت سنگین تأمین رفاه عدهٔ زیادی از معلولان جامعه و از دیگر سو سر و سامان بخشیدن به وضعیت نابسامان بسیاری از زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابانی، معتادان، متکدیان و سایر افراد محروم جامعه، همه و همه در حیطه مسئولیت بهزیستی جای می‌گیرد.

کار کردن در بهزیستی خداپسندانه است

امام جمعه پلدختر هم در جریان این دیدار ضمن قدر دانی از خدمات بهزیستی به محرومان و نیازمندان، با بیان اینکه خداوند هیچ کار خیری را بی اجر و پاداش نمی‌گذارد، گفت: کار کردن در بهزیستی بسیار خداپسندانه است و اجر اخروی زیادی به دنبال دارد

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: انجام کار خیر مانند «باقیات صالحات» است که از مال و فرزند بهتر است بنابراین، این‌طور نیست که وقتی انسان مُرد، نامه عملش بسته شود و دیگر هیچ خیر و شری برایش نباشد.

وی ادامه داد: وقتی انسان می میرد، نامه عملش کاملاً باز است و از طریق نتیجه کارهایی که انجام داده، به او خیر می‌رسد.

معلولان از سهمیه ۳ درصد استخدامی استفاده کنند

مدیر کل بهزیستی لرستان همچنین در دیدار با حمید خادم فرماندار شهرستان پلدختر گفت: ترتیبی اتخاذ شود که معلولان از سهمیه ۳ درصد استخدامی استفاده کنند.

عمودی زاده بر ضرورت پیگیری جلسات و مصوبات مناسب سازی، شورای سالمندان، شورای مشارکت‌های مردمی و قانون جذب و استخدام ۳ درصد سهمیه معلولین تاکید کرد.

نمایندگان مجلس معلولان را حمایت کنند

همایون عمودی زاده مدیر کل بهزیستی لرستان همچنین در دیدار با سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس با تصویب قوانین حمایتی معلولان را حمایت کنند.

وی بیان کرد: سازمان بهزیستی در جهت ارائه مطلوب‌تر خدمات به افراد تحت پوشش نیازمند حمایت از سوی مجلس و تصویب قوانین حمایتی از سوی نمایندگان مجلس است.

تمام قد حامی جامعه معلولین خواهیم بود

سید حمیدرضا کاظمی نماینده پلدختر و معمولان در مجلس هم با اشاره به نقش مهم بهزیستی در حمایت از جامعه معلولین گفت: از زحمات این سازمان تشکر می‌کنیم و خواستار توجه ویژه بهزیستی استان به جامعه معلولین در شهرستان پلدختر هستم.

وی با اشاره به نقش پر رنگ بهزیستی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: هر جا که نیاز به حمایت و دفاع باشد، تمام قد حامی جامعه معلولین خواهیم بود.

در پایان مدیر کل بهزیستی به همراه رئیس اداره بهزیستی شهرستان از مراکز بهزیستی پلدختر بازدید و با کارکنان به صورت چهره به چهره دیدار و گفتگو کردند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir