جهاد تبیین، نیازمند اقناع اذهان مخاطبان است / تربیت نیرو و‌ کادرسازیی در هیات دانشجویی لرستان

جهاد تبیین، نیازمند اقناع اذهان مخاطبان است / تربیت نیرو و‌ کادرسازیی در هیات دانشجویی لرستان
شناسه خبـر : ۱۱۲۴۳۷ پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

مسئول هیات دانشجویی دانشگاه لرستان گفت:خلاقیت و تنوع در اجرای برنامه‌های هیات در کنار فضای معنوی حاکم بر هیات می‌تواند نقش موثری در جذب مخاطب داشته باشد.

شبیبی، مسئول هیئت دانشجویی دانشگاه لرستان در گفتگو با خبرنگار استان‌های موج خبر پیرامون کارکرد‌های هیئت دانشجویی در سطح استان گفت: به دلیل قدرت اثرگذاری هیئت دانشجویی در دانشگاه‌ها و با ظرفیت استفاده از فضای معنوی حاکم بر مراسمات هیئت، هیئت دانشجویی میتواند نقش بسیار موثری در تربیت نیروی اثرگذار و رشد فردی و جمعی مخاطبین داشته باشد.

وی ادامه داد: از جمله کارکرد‌های موثر هیات دانشجویی می‌توان به رشد و کادر سازی افراد توانمند در زمینه‌های محتوای معرفتی، رسانه، تربیت نیروی مومن و انقلابی برای بسترسازی به سمت تمدن نوین اسلامی و برگزاری کارگاه‌های مهارت آموزی سبک زندگی اسلامی اشاره کرد.

شبیبی در ادامه درباره مشارکت هیئت دانشجویی با دیگر مجموعه‌ها بیان کرد: کار ستادی با مشارکت هیات دانشگاه‌های دیگر انجام شده است، اما به دلیل یک سری آسیب‌های فعالیت‌های ستادی انسجام نداشته و بیشتر فعالیت‌های هیات رایه العباس (ع) به صورتی ستادی با مشارکت کانون‌ها و تشکل‌های دانشگاه لرستان صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: فعالیت‌های قرارگاهی از این جهت که به صورت جبهه‌ای انجام میشود هم قدرت اثرگذاری بیشتری دارد و هم تقسیم کار بهتری صورت می‌گیرد و از توانمندی، ظرفیت کادر فعال استفاده می‌شود برای پیشبرد بهتر اهداف و همچنین از تعدد فکر‌های مختلف و تجارب فعالیت‌های کادر و شورای فعال برنامه‌های قوی تری اجرایی میشود و به دلیل اینکه در شرایط فعلی عرصه‌ی جنگ نرم و جنگ شناختی است و دشمن رسانه را در دست دارد و فعالیت جبهه‌ای و قرارگاهی هوشمندانه در مقابل دشمن پیامد‌های بهتری دارد.

مسئول هیئت دانشجویی لرستان درباره نقش این قرارگاه استانی  نسبت به ماموریت جهاد تبیین بیان کرد: هیئت دانشجویی به دلیل ظرفیت معنوی که در جذب مخاطب دارند و‌دشمن از داشتن آن محروم است و با اهمیت فعالیت قرارگاهی هیات استانی خیلی میتواند موثر باشد از این جهت که جهاد تبیین که نیازمند اقناع افکار و اذهان مخاطبان است در فضای معنوی هیئت محقق می‌شود. فعالیت جبهه‌ای هیات دانشجویی در راستای تبیین معارف اهل بیت (ع) بستر مناسبی برای احیای معارف قران و اهل بیت و هم چنین الگوسازی به سمت تمدن نوین اسلامی را فراهم می‌کند.

این فعال دانشجویی در پایان گفت:خلاقیت و تنوع در اجرای برنامه‌های هیات در کنار فضای معنوی حاکم بر هیات میتواند نقش موثری در جذب مخاطب داشته باشد. حتی فضای صمیمانه و‌نوع برخورد خادمان هیات با مخاطب میتواند منعکس کننده و‌منتقل کننده‌ی سبک زندگی اهل بیت (ع) با مخاطب باشد.

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir