کم آبی در لرستان/ کشاورزان به سمت کشت کلزا سوق داده شوند

کم آبی در لرستان/ کشاورزان به سمت کشت کلزا سوق داده شوند
شناسه خبـر : ۱۱۲۳۹۴ چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به کم آبی و کم بارشی در استان، کشاورزان به سمت کشت کلزا سوق داده شوند.

به گزارش موج خبر، سید عماد شاهرخی در جلسه کمیته فنی بذر و نهال استان لرستان با اشاره به اینکه ۴۳ رقم گندم و جو بذری در لرستان تولید و فرآوری می‌شود گفت: در سال زراعی جاری ۹ هزار و ۸۷۸ هکتار گندم بذری کشت شده است و پیش بینی می‌شود از این سطح میزان ۲۸ هزار و ۲۳۶ تن برداشت شود.

وی میزان کشت جو بذری را ۱۰ هزار و ۷۵ هکتار اعلام کرد و گفت پیش بینی می‌شود از این سطح میزان پنج هزار و ۲۲۶ تن جو بذری برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، به میزان موجودی انبارهای شرکت‌های بذری اشاره کرد و گفت: میزان گندم بذری شش هزار و ۴۸۵ تن و میزان جو بذری ۴۵۰ تن است.

شاهرخی تصریح کرد: ما به عنوان متولیان تولید، امنیت و سلامت غذایی در قبال کشاورزان و سفره مردم مسئولیم بنا بر این وظیفه ما افزایش راندمان تولید در واحد سطح است و این امر مستلزم همکاری و ارتباطات هر چه بیشتر کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی با تأکید بر استفاده از هیئت‌های اندیشه ورز در همه زیر بخش‌های کشاورزی و ایجاد زیر شاخه مرتبط در کلیه شهرستان‌ها عنوان کرد: با همدلی، هم افزایی، ایجاد انگیزه و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مراکز جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی تحول و جهشی در بخش کشاورزی ایجاد کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، از کارشناسان مراکز تحقیقات و مراکز خدمات کشاورزی خواست با توجه به شرایط کم بارشی و کم آبی، کشاورزان را به سمت کشت کلزا سوق بدهند.

وی، بر بررسی وضعیت مزارع بذری زیر کشت با توجه به تنش‌های خشکی و سرمایی در لرستان، تصمیم‌گیری در مورد موجودی بذور شرکت‌ها و گزارشی از میزان سطح زیر کشت مزارع بذری تأکید کرد.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir