پیش بینی برداشت ۸۵ هزار تن گندم و کلزا در شهرستان دشت آزادگان

پیش بینی برداشت ۸۵ هزار تن گندم و کلزا در شهرستان دشت آزادگان
شناسه خبـر : ۱۱۱۶۵۵ دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶

اهواز-ایرنا- معاون عمرانی فرماندار دشت آزادگان گفت: برداشت ۸۵ هزار تن گندم و کلزا در بیش از چهار هزار هکتار این شهرستان پیش بینی می شود.

به گزارش موج خبر، سعید عوده زاده دوشنبه در نشست شورای کشاورزی با محوریت برداشت غلات در شهرستان دشت آزادگان با تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم در زمان برداشت، بیان کرد: برداشت گندم و کلزا از ۲۵ فروردین ماه سال آینده آغاز می شود و ۷۵ هزار تن نیز از سوی اتحادیه ها و دستگاه های مربوطه خریداری خواهد شد.

معاون عمرانی فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه کشت گندم و کلزا در این شهرستان بیشتر به روش آبی انجام می شود اظهار داشت: تعاونی ها و شرکت های خرید غلات در خصوص خرید به موقع با قیمت مصوب هماهنگی های لازم را انجام دهند و به گونه ای برنامه ریزی شود که کشاورزان در سریعترین وقت ممکن محصول خود را تحویل  دهند .

عوده زاده  گفت :با نزدیک شدن فصل برداشت  تقریباً ۲۵۰ دستگاه کمباین  وارد شهرستان خواهند شد که در خصوص تامین سوخت این ماشین آلات در زمان برداشت نیز توسط شرکت فرآورده های نفتی هماهنگی های لازم انجام گرفته است.

وی گفت: برنامه ریزی شده که این روند در سریعترین وقت ممکن صورت پذیرد تا خللی در فعالیت کمباین های منطقه ایجاد نشود.

معاون عمرانی فرماندار دشت آزادگان با اشاره به اینکه برنامه تامین آب تا پایان فروردین ماه مستمر خواهد بود افزود: اداره محیط زیست نیز در خصوص عدم آتش زدن باقی مانده برداشت تلاش و فرهنگ سازی کند.

عوده زاده خواستار همکاری تمامی دستگاه ها و ادارات متولی در برداشت محصول گندم و کلزا شد تا دسترنج کشاورزان شهرستان به بهترین نحو برداشت شود.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار زمین کشاورزی زیرکشت دارد که با تامین پایدار آب امکان توسعه کشت تا ۲ میلیون هکتار وجود دارد.

شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان است که آب کشاورزی آن از رودخانه کرخه و انشعاب‌های آن تامین می‌شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir