۴۹ درصد مردم لرستان از ماسک استفاده می‌کنند

۴۹ درصد مردم لرستان از ماسک استفاده می‌کنند
شناسه خبـر : ۱۱۰۶۰۴ پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳

خرم‌آباد - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برغم افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا، به طور متوسط ۴۹ درصد مردم این استان از ماسک استفاده می‌کنند.

دکتر "مریم کوشکی" روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: درصد استفاده از ماسک در بین شاغلین ادارات، سازمانها و بانک های استان ۷۰ درصد و در بین مراجعین آنها ۸۰ درصد است.

وی اظهار داشت: درصد استفده از ماسک در بین متصدیان واحدهای صنفی و عمومی استان لرستان نیز۵۴ و در بین مراجعین و مشتریان آنها ۵۲ درصد است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه درصد استفاده از ماسک در بین مسافرین وسایط نقلیه عمومی درون و برون شهری۴۹ درصد است ادامه داد: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات و موسسات و دفاتر دولتی و خصوصی ۵۵ درصد است.

کوشکی همچنین گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی استان نیز ۴۸ درصد است.
وی تاکید کرد: با توجه به محل تکثیر ویروس اومیکرون (گلو و بینی) استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بیش از پیش ضروری و مهم است.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه درصد رعایت این نکات در جامعه کاهش پیدا کرده و نیاز است مردم تجدید نظر کنند گفت: علاوه بر این دوری از تجمعات و حضور در بازار عید یک خطر مهم برای انتشار هر چه بیشتر ویروس وجود دارد.
وی ادامه داد: تکمیل فرآیند واکسیناسیون به ویژه تزریق دز سوم نیز از موارد بسیار مهمی است که مردم باید در نظر داشته باشند.

تاکنون ۲۰۵ هزار و ۷۲۹ نفر در لرستان به کرونا مبتلا شدند و ۲ هزار و۶۹۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در این استان جان باختند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir