فعالیت اولین هنرستان هنرهای زیبا دختران در لرستان از مهر ۱۴۰۱

فعالیت اولین هنرستان هنرهای زیبا دختران در لرستان از مهر ۱۴۰۱
شناسه خبـر : ۱۱۰۵۵۶ سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش لرستان گفت: نخستین هنرستان هنرهای زیبا دختران در مهرماه ۱۴۰۱ در سه رشته موسیقی، نمایش و گرافیک هنرجو می‌پذیرد.

به گزارش موج خبر، امین سپهوند روز سه شنبه در سخنانی گفت: با پیگیری‌های همکاران در آموزش و پرورش و موافقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و صدور مجوزهای لازم از طرف وزارت آموزش و پرورش، هنرستان هنرهای زیبا دختران در مهرماه ۱۴۰۱ در سه رشته موسیقی، نمایش و گرافیک هنر جو ثبت نام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دو هنرستان هنرهای زیبا برای پسران در خرم آباد و بروجرد در حال فعالیت است، گفت: هم اکنون ۱۵۸ هنرجوی پسر در سه رشته موسیقی، نمایش و گرافیک در این دو هنرستان در حال تحصیل هستند.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش لرستان گفت: بیش از ۱۶ هزار دانش آموز در ۲۵ رشته فنی و حرفه‌ای و ۳۳ رشته کاردانش در ۱۷۲ هنرستان استان در حال آموزش هستند.

سپهوند با بیان اینکه سرفصل‌های دروس فنی و حرفه‌ای و کاردانش در چند سال اخیر تغییر کرده است، گفت: در این راستا برای کیفیت بخشی به آموزش‌ها در سال تحصیلی جاری ۱۴ دوره آموزشی ضمن خدمت برای معلمان فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان برگزار شده که با استقبال روبرو شده است.

وی به رویکرد وزارت آموزش و پرورش در توسعه متوازن رشته‌ها اشاره کرد و گفت: در این رویکرد برنامه ریزی به صورتی انجام گرفته که در چشم انداز ۱۴۰۴ حدود نیمی از دانش آموزان متوسطه باید به سمت رشته‌های فنی و مهارتی هدایت شوند ولی هم اکنون فقط ۳۷ درصد دانش آموزان در کشور و ۲۶ درصد دانش آموزان در لرستان به این رشته‌ها هدایت می‌شوند و جا دارد مشاوران هدایت تحصیلی و خانواده‌ها با توجه به بازار کار مناسب رشته‌های فنی و مهارتی دانش آموزان متوسطه را به این رشته‌ها ترغیب کنند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir