انجام ۹۴۲ مورد نمونه برداری از محصولات واحدهای تولیدی لرستان

انجام ۹۴۲ مورد نمونه برداری از محصولات واحدهای تولیدی لرستان
شناسه خبـر : ۱۱۰۴۷۳ یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

مدیرکل استاندارد استان از انجام ۹۴۲ مورد نمونه برداری از محصولات مراکز تولیدی این استان خبر داد و گفت: این نمونه‌ها برای مطابقت با استانداردهای ملی به آزمایشگاه‌ها ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار موج خبر، مرضیه قنبریان امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۴۲ مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی استان انجام گرفته که به آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد و آزمایشگاه‌های همکار جهت آزمون مطابق با استانداردهای ملی مربوطه، ارسال شده است.

وی افزود: بیشترین درصد نمونه برداری از واحدهای تولیدی به ترتیب مربوط به صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع ساختمانی و صنایع شیمیایی است که با توجه به تعداد واحدهای تولیدی تحت پوشش در استان، توزیع نمونه برداری انجام شده است.

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار داشت: هم چنین در راستای نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی و تأسیسات گاز پر کنی، ۷۸۶ مورد بازرسی از واحدهای تحت پوشش استان انجام شد.

قنبریان بیان کرد: کارشناسان استاندارد با حضور در واحدهای تولیدی اقدام به بازرسی و نمونه برداری تصادفی از کالاهای تولید شده می‌کنند و حضور مدیر کنترل کیفیت در تمام مراحل اعم از آماده سازی مواد اولیه، تولید محصول، کنترل کیفیت محصول نهایی، بسته بندی و انبارش از جمله موارد الزامی است که در این بازرسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: بر اساس ماده ۱۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کارشناسان استاندارد مجاز هستند به محل‌های تولید، بسته بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و یا خدمات مشمول استانداردهای اجباری وارد شوند و به بازرسی و نمونه برداری بپردازند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir