استمرار اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی/توقیف محموله‌های قاچاق

استمرار اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی/توقیف محموله‌های قاچاق
شناسه خبـر : ۱۱۰۴۵۷ شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲

استمرار اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی، توقیف محموله‌های کالای قاچاق، دستگیری کلاهبردار جاعل و ... از جمله مهم‌ترین اخبار انتظامی لرستان طی امروز بود.

به گزارش خبرنگار موج خبر، استمرار اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی، توقیف محموله‌های کالای قاچاق، دستگیری کلاهبردار جاعل، دستگیری فرد اخاذ، دستگیری سارقان و … از جمله مهم‌ترین اخبار فرماندهی انتظامی لرستان طی امروز بود که مشروح آنها را در زیر می‌خوانید.

کلاهبردار جاعل در چنگال پلیس خرم آباد

سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی لرستان بیان داشت: در پی مراجعه یک شهروندی خرم آبادی به پلیس آگاهی استان و اعلام اینکه یک نفر با بکارگیری روش‌های متقلبانه مبلغی را از وی کلاهبرداری کرده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات پلیس مشخص شد، مال باخته مالک یک واحد مسکونی به متراژ ۱۶۰ متر مربع در اطراف شهر خرم آباد بوده که یک نفر با اقدامات سودجویانه و کسب منافع مادی با تنظیم قولنامه جعلی آن را تصاحب کرده است.

فرمانده انتظامی لرستان، خاطر نشان کرد: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی متهم را در عملیاتی غافلگیرانه در خرم آباد شناسایی و دستگیر کردند.

سردار الهی گفت: متهم به جرم خود اعتراف کرد و یک فقره کلاهبرداری به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد ریال از وی کشف شد.

وی با هشدار به کلاهبرداران و سودجویان گفت: پلیس با قاطیعت با این افراد برخورد قانونی خواهد کرد و از شهروندان هم می‌خواهیم قبل از انجام هرگونه معامله‌ای از دفاتر مشاوره املاک اطمینان حاصل کرده و اصالت سند ملک مورد معامله را از مراجع ذی صلاح استعلام کنند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سلسله

سرهنگ عسگر عیسایی فرمانده انتظامی سلسله اظهار داشت: تداوم طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از جرایم و افزایش امنیت و آرامش عمومی از اولویت‌هایی است که پلیس با جدیت مورد تاکید قرار داده است.

وی افزود: در جریان این طرح تعداد ۲۷ متهم جرایم مختلف دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی سلسله گفت: کشف ۷ قبضه سلاح فاقد مجوز به همراه ۲۷ عدد فشنگ، دستگیری ۵ سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت، توقیف ۱۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف و پلمپ ۷ واحد صنفی متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

سرهنگ عیسایی با اشاره به رضایتمندی مردم از اجرای این طرح، از همکاری صمیمانه مردم تشکر کرد و بیان داشت: طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، به ویژه در زمینه خرید و فروش سلاح‌های غیرمجاز، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری سارق تجهیزات برقی با ۷ فقره سرقت در کوهدشت

سرهنگ نبی اله قاسمی فرمانده انتظامی کوهدشت بیان داشت: در پی وقوع سرقت تجهیزات برقی در سطح شهر کوهدشت تحقیقات برای شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی این شهرستان با بررسی صحنه‌های سرقت و انجام تحقیقات پلیسی یک سارق حرفه‌ای تجهیزات برقی را دستگیر و جهت بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی کوهدشت با اشاره به اینکه از مخفیگاه متهم مقادیری اشیای سرقتی نظیر کابل و دیگر تجهیزات مرتبط کشف شد، تصریح کرد: سارق دستگیر شده در تحقیقات پلیسی پس از مواجهه با ادله ارتکاب جرم، به ۷ فقره سرقت تجهیزات برقی اعتراف کرد.

سرهنگ قاسمی اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف کالای قاچاق در بروجرد

سرهنگ مهدی مهدوی کیا فرمانده انتظامی بروجرد بیان داشت: در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این یگان در حین گشت زنی در محور بروجرد- خرم آباد به ۲ دستگاه خودرو پژو شوتی به رانندگی اشخاصی به هویت معلوم مظنون و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از خودروهای توقیفی موفق به کشف ۴۸۴۰ عدد کاپوچینو، ۵۳۰ پاکت سیگار خارجی، ۲۶ حقه وافور، ۱۷ کارتن نوشابه انرژی زا و ۲۵۰ کیلوگرم گردو شدند.

فرمانده انتظامی بروجرد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند و ۴ نفر در این راستا دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

توقیف کامیون حامل ۱۵ تن چوب قاچاق در پلدختر

سرهنگ علی امانی فرمانده انتظامی پلدختر خبر بیان داشت: مأموران پاسگاه انتظامی پل تنگ در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل بار چوب قاچاق مظنون می‌شوند.

وی تصریح کرد: پس از توقیف و در بررسی مأموران از کامیون مذکور، مقادیری چوب قاچاق به وزن بیش از ۱۵ تن کشف شد.

فرمانده انتظامی پلدختر با اشاره به تشکیل پرونده قضائی در این رابطه و تحویل متهمان به مقامات ذی صلاح، خاطرنشان کرد: کارشناسان اداره منابع طبیعی، ارزش چوب‌های قاچاق کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند.

کشف دام قاچاق در چگنی

سرهنگ «ضرغام سرپرست» فرمانده انتظامی چگنی بیان داشت: مأموران این شهرستان در راستای طرح پیشگیری از سرقت و همچنین مبارزه با سرقت احشام قاچاق به یک دستگاه تریلی مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۷۵ رأس گوسفند قاچاق کشف و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی چگنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، تصریح کرد: احشام کشف شده به دامپزشکی شهرستان تحویل شد.

سرهنگ سرپرست به شهروندان توصیه کرد که برای حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با رواج بیکاری در جامعه که دستاورد عرضه انواع کالاهای خارجی و قاچاق است، با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در این زمینه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق در پلدختر

سرهنگ علی امانی فرمانده انتظامی پلدختر اظهار داشت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا، مأموران انتظامی پلدختر در محور آزاد راه پل زال نسبت به ۲ دستگاه خودرو مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی گفت: پس از هماهنگی با مقام قضائی و در بازرسی از این خودروها ۲۰ دستگاه جارو برقی و ۱۵ کیسه زغال چوب به ارزش یک میلیارد و ۲۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی پلدختر افزود: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

فرد اخاذ در چنگال قانون گرفتار شد

سرهنگ آرش ابراهیمی رئیس پلیس فتا لرستان گفت: شخصی با مراجعه به پلیس فتا از دسترسی افراد ناشناسی به تصاویر شخصی و خانوادگی اش خبر داد و از پلیس درخواست رسیدگی به موضوع را داشت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد شخصی با استفاده از ایجاد رابطه صمیمانه در فضای مجازی موفق به اخذ چندین تصویر شخصی و خصوصی از شاکی شده است که بعد از دریافت تصاویر ضمن تهدید شاکی به پخش تصاویر در فضای مجازی از وی درخواست مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان می‌کند.

رئیس پلیس فتا لرستان ادامه داد: با بررسی مستندات و با استفاده از روش‌های پلیسی سرنخ‌های اولیه به دست آمد که در کمتر از ۷۲ ساعت شخص متهم شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی و جمع آوری مستندات لازم در خصوص وقوع جرم متهم ضمن دستگیری به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ ابراهیمی گفت: متهم ابتدا قصد فریب کارآگاهان پلیس فتا را داشت و منکر ارتکاب جرم شد، ولی با هوشیاری افسر تحقیق و ارائه مستندات لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی معترف که به همراه مستندات پرونده به دادسرا انتقال داده شد.

وی ضمن هشدار به کاربران فضای مجازی از آنان خواست تا از انتشار هرگونه عکس و یا اطلاعات شخصی در فضای مجازی خودداری کنند زیرا این اطلاعات باعث ایجاد مزاحمت و اخاذی برای آنها از طریق سود جویان فضای مجازی می‌شود.

رئیس پلیس فتا لرستان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی جهت مشاوره حضوری و تلفنی با شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک ثبت گزارش‌های مردمی، موارد خود را به پلیس فتا گزارش دهند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir