نقش معلمان و دانش‌آموزان در فروپاشی رژیم پهلوی ستودنی است

نقش معلمان و دانش‌آموزان در فروپاشی رژیم پهلوی ستودنی است
شناسه خبـر : ۱۱۰۳۵۷ چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

بروجرد - مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: حضور و نقش معلمان و دانش آموزان در فروپاشی رژیم پهلوی به یاد ماندنی و ستودنی است و هیچ گاه از خاطرات انقلاب پاک نخواهد شد.

محمد مهرافزون روز چهارشنبه در جشن انقلاب دانش آموزان افزود: پیروزی انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین دستاورد و رخدادهای قرن معاصر است.

وی اظهار داشت: دانش آموزان و معلمان نیز به عنوان منادیان بیدار جامعه همچون دیگر اقشار، به سبب دارا بودن اندیشه سیاسی و باورهای اعتقادی، نقش ویژه‌ای در فرآیند نهضت و انتقال پیام انقلاب ایفا کردند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران مرهون وحدت اقشار مختلف مردم بود گفت: مبارزه فرهنگی با اتکا بر آگاهی دادن به مردم، تبلیغ و ترویج باورهای دینی به همراه روشنگری علیه اقدامات پهلوی از کارهای مهم معلمان در زمان انقلاب است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: اکنون همه وظیفه داریم تلاش خود را برای حفظ دستاوردهای انقلاب بکار ببندیم و از خط قرمزهای انقلاب اسلامی که عزت، استقلال، منافع ملی و حفظ ارزش‌هاست دفاع کنیم.

مهر افزون با مقایسه آمار قبل و بعد از انقلاب ادامه داد: تعداد مدارس پیش دبستانی بروجرد از ۲ واحد قبل انقلاب اکنون به ۶۹ واحد و تعداد دبستان ها از ۸۹ به ۲۰۲ واحد شهری و روستایی افزایش یافته است همچنین واحد متوسطه در این شهرستان وجود نداشت و اکنون ۱۲۲ باب در این شهرستان فعال است.

وی تعداد مدارس فنی و حرفه ای قبل انقلاب در بروجرد را چهار باب برشمرد و تصریح کرد: این رقم اکنون به ۲‌۱ واحد افزایش یافته همچنین ایجاد درمانگاه فرهنگیان و ۲ خانه معلم از دیگر اقدامات انجام شده پس از انقلاب است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir