ضرورت سریع آماده سازی محیط شهری برای افراد دارای معلولیت در استان

ضرورت سریع آماده سازی محیط شهری  برای افراد دارای معلولیت در استان
شناسه خبـر : ۱۰۹۱۷۱ شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

مدیر کل بهزیستی استان لرستان گفت : فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مورد ضرورت مناسب سازی محیط برای معلولان هنوز آن گونه که بایسته و شایسته است صورت نگرفته است.

به گزارش موج خبر، کرم یاری در کمیته مناسب سازی شهرستان بروجرد با اشاره به اهمیت مناسب سازی و مبلمان شهری اظهار داشت:  در صورت رعایت نکردن مناسب سازی محیط بزرگترین گروه اقلیت جامعه، معلولان و سالمندان از حقوق شهروندی خود بی نصیب خواهند ماند و برای حضور در اجتماع با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

 مدیر کل بهزیستی استان لرستان در ادامه تصریح کرد:شهرستان بروجرد دومین شهر سالمند استان است و اگر جمعیت سالمندان را به جمعیت معلولین و جانبازان اضافه کنیم اقلیت بزرگی از جمعیت این   شهرستان درگیر ناتوانی و محدودیت هستند. که همین امر مسئولیت ما را در قبال این عزیزان حساس تر می کند

یاری با بیان اینکه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مورد ضرورت مناسب سازی محیط شهری هنوز آن گونه که بایسته و شایسته است صورت نگرفته است ، گفت: حدود ۱۰ تا ۱۵  درصد جمعیت کشور را افراد معلول و کم توان جسمی تشکیل می دهند که جانبازان جنگ تحمیلی، معلولان مادر زادی، ‌معلولان ناشی از حوادث و بلایای طبیعی و سوانح رانندگی بخشی از این افراد هستند و علاوه بر اینها سالمندان که امروزه حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند نیز از گروه‌هایی هستند که فعالیت و حضور حداکثری آنها در اجتماع نیازمند ایجاد فضاهای مناسب و دسترس پذیر است.

به گزارش موج خبر  این جلسه با هدف آماده سازی محیط برای افراد دارای معلولیت و حضور موثر آنها در جامعه برگزار و بر ضرورت مناسب سازی پارک ها، پیاده رو ها، بانک ها و ساختمان های اداری برای طردد آسان معلولین و جانبازان تاکید شد.

 

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir