بسته‌های معیشتی بین سالمندان بروجرد توزیع شد

بسته‌های معیشتی بین سالمندان بروجرد توزیع شد
شناسه خبـر : ۱۰۸۹۶۱ پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹

بروجرد - مدیر موسسه سالمندان فرزانگان حکمت سینا بروجرد گفت: ۳۲۰ بسته معیشتی شامل برخی اقلام خوراکی مورد نیاز بین سالمندان تحت حمایت های این موسسه توزیع شد.

مریم بهرامی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا داشت: از جمعیت ۲ هزار نفری موسسه سالمندان فرزانگان حکمت سینا بروجرد حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر از نظر معیشتی و اقتصادی دچار مشکل هستند و تلاش می شود در قالب برنامه های مختلفی به آنها توجه بیشتری شود.

وی گفت:شعار این موسسه سالمندان عبارت ؛ حال دل ما سالمندان خوب است عنوان شده و با توجه به این شعار، نهایت تلاش و اولویت ما بر این است که شخصیت سالمندان مورد تکریم قرار گیرد .

بهرامی گفت: کلاس های آموزشی با محور سبک زندگی سالم، آموزش پیشگیری از کرونا، تشویق و یادآوری برای واکسیناسیون ؛ مراحل و مکان های در دسترس ، مشاوره تلفنی سالمندان، کنترل قد، وزن، فشار خون ، بررسی چاقی  یا سوء تغذیه و  سفرهای درون شهری از جمله برنامه هایی است که همواره با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

مدیر موسسه سالمندان فرزانگان حکت سینا بروجرد با بیان اینکه آموزش محور فعالیت این موسسه است، گفت: فعالیت های این موسسه در بخش های مختلف آموزشی، اجتماعی، ورزش، سلامت و تغذیه  برای سالمندان دنبال می شود و حتی در دوران  اعمال محدودیت های کرونا موسسه سالمندان فرزانگان حکمت سینا بروجرد تعطیل نبود بلکه نهایت سعی بر این بود تا همین فعالیت های بصورت مجازی ارایه شود .

وی افزود:  ورود به سنین سالمندی نیازمند فراهم کردن بسترهایی است تا سالمندان با کسب مهارت های لازم و سبک زندگی متناسب با این دوره همراه با سلامت روحی و جسمی ، کمترین مشکلات را برای اطرافیان و نظام اجتماعی داشته باشند.

بهرامی گفت:  بدون شک آموزش اولین گام حضور موفق سالمند در اجتماع به شمار می رود در همین راستا، تدوین برنامه های فرهنگی برای غنی سازی اوقات فراغت سالمندان، توجه به وضعیت تغذیه، فعالیت های ورزشی،توجه به وضعیت اقتصادی و آموزش معاش از جمله سرفصل های آموزشی برای سالمندان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

موسسه سالمندان فرزانگان حکمت سینا  زیر نظر بهزیستی بروجرد ،  از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون با گذشت بیش از ۲ سال از فعالیت خود ، تعداد ۲ هزار سالمند را تحت پوشش برنامه های مختلفی اعم از آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت قرار داده است تا بتواند به هدف خود که داشتن سالمندی پویا است برسد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir