سناتور آمریکایی برغم دریافت واکسن به کرونا مبتلا شد

سناتور آمریکایی برغم دریافت واکسن به کرونا مبتلا شد
شناسه خبـر : ۱۰۸۸۲۴ دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۵

نیویورک- ایرنا- "الیزابت وارن" سناتور ارشد دموکرات آمریکایی به رغم دریافت واکسن کرونا، به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شد.

سناتور ایالت ماساچوست روز یکشنبه به وقت محلی با اعلام این مطلب گفت که بطور مرتب آزمایش کرونا می دهد و در حالی که اوایل هفته آزمایش او منفی بود، امروز جواب آزمایش او در یک مورد غیرمنتظره مثبت شده است.
این سناتور زن آمریکایی که در قرنطینه بسر می برد، افزود که علائم خفیفی از بیماری کووید ۱۹ را تجربه می کند و واکسینه شدن از او در برابر جدی شدن این بیماری محافظت کرده است.
سناتور ایالت ماساچوست از تمام کسانی که واکسن نزده‌اند خواست خود را در برابر ویروس کرونا واکسینه کنند و از افراد واکسینه شده نیز خواست دُز سوم را دریافت کنند.
این در حالی است که سناتور ۵۲ ساله جمهوری خواه ایالت واشنگتن که از مخالفان واکسن کرونا بود، بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ درگذشت.
"داگلاس اریکسون"  سناتور جمهوری خواه ۵۲ ساله ایالت واشنگتن، سابقه مدیریت کمپین انتخاباتی ترامپ را در واشنگتن داشته و یکی از مخالفان سرسخت دستورات اضطراری فرماندار این ایالت برای اعمال محدودیت‌های کرونایی بود.
این قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکایی لایحه‌ای را به سنای ایالتی برای محافظت از آزادی مردم در برابر نزدن واکسن  کرونا ارائه کرده بود.
به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجمع جمهوری ‌خواهان سنای ایالتی از درگذشت این قانونگذار آمریکایی نزدیک به ترامپ بعد از سفر به السالوادور و ابتلا به کرونا خبر داده است.
علت سفر او به السالوادور مشخص نشده اما اریکسون ماه گذشته پس از سفر به این کشور با اعضای مجلس نمایندگان و سنای واشنگتن تماس گرفته و درباره نحوه انجام مراحل درمانی مشورت خواسته بود.
مشخص نیست که این سناتور آمریکایی پیش از سفرش واکسن کرونا دریافت کرده بود یا خیر. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها آمریکا می گوید کسانی که می خواهند به الساوادور سفر کنند، به دلیل بالا بودن نرخ ابتلا به کرونا در این کشور، باید کاملا واکسینه شده باشند.
آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی جو بایدن رئییس جمهوری آمریکا هشدار داد که احتمال افزایش بی سابقه ابتلا به بیماری کووید ۱۹، بستری شدن در بیمارستان ها و مرگ و میر ناشی از سویه اومیکرون کرونا در آمریکا وجود دارد.

دکتر آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در گفت و گو با سی ان ان افزود که متاسفانه موارد ابتلا و مرگ و میر بیمارانی که به سویه اومیکرون ویروس کرونا مبتلا شده اند، به شکل بی سابقه ای افزایش خواهد یافت.

این متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا تصریح کرد در برخی مناطق آمریکا، شاهد فشار قابل توجهی بر روی سیستم بیمارستان ها به ویژه در مناطقی که سطح واکسیناسیون پایینی دارند، خواهیم بود. این یکی از دلایلی است که ما همچنان بر اهمیت دریافت واکسن در میان افراد واکسینه نشده تاکید می کنیم.

عضو کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید پیش بینی کرد که با گسترش سویه اومیکرون، آمریکا در چند هفته آینده با شرایط سختی مواجه خواهد شد.

رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا توضیح داد که شرایط سختی پیش رو داریم. نمی توانیم آن را نادیده بگیریم. با ورود به زمستان و گسترش سویه اومیکرون، ما در چند هفته و ماه آینده با شرایط سختی مواجه خواهیم شد.

مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید اعلام کرد که کارشناسان شیوع یک سویه جدید را پیش بینی می کردند اما آنها انتظار این تعداد جهش در سویه اومیکرون را نداشتند.
 

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir