6 کلاس درس روستایی در پل‌دختر افتتاح شد

6 کلاس درس روستایی در پل‌دختر افتتاح شد
شناسه خبـر : ۱۰۸۷۲۷ جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۷

در مراسمی با مشارکت موسسه مهر گیتی و با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان ۲ فضای آموزشی در قالب ۶ کلاس درس در روستاهای بابازید و خرس‌در پل‌دختر افتتاح و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

به گزارش موج خبر از پلدختر، در مراسمی با مشارکت موسسه مهر گیتی و با حضورجمعی از مسئولان استان و شهرستان ۲ فضای آموزشی در قالب ۶ کلاس درس در روستاهای بابازید و خرس‌در پل‌دختر افتتاح و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان روز پنج‌شنبه در حاشیه افتتاح این مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در پل‌دختر اظهار کرد: دبیرستان سه کلاسه خترانه روستای بابازید به نام "علی نوروزی فرسنگی" و دبستان سه کلاسه قلم در روستای خرس‌در به نام "مجید محمدزاده "خیران مدرسه ساز استان احداث شدند.

امیر غفوری نژاد افزود: تعداد ۹ هزار و ۶۲۱ دانش آموز در شهرستان پل‌دختر در ۱۲۳ فضای آموزشی با ۵۰۳ کلاس درس، مشغول تحصیل هستند.

وی به خسارت سیل به فضاهای آموزشی شهرستان پل‌دختر اشاره کرد و یادآورشد: متاسفانه در سیل ویران‌گر فروردین ماه سال ۱۳۹۸ تعداد قابل توجهی از فضاهای آموزشی این شهرستان به عنوان منطقه کمتر برخوردار استان به صورت صد درصد تخریب شد و یا به تعمیرات اساسی نیاز داشت.

 مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان گفت:بازسازی مدارس تعمیری شهرستان پل‌دختر به لطف خیران و مسئولان ارشد استان در مهرماه ۹۸  به پایان رسید و در اختیار دانش آموزان قرارگرفت.

وی افزود: احداث ۱۱ فضای آموزشی تخریبی در جریان سیل درشهرستان پل‌دختر در سال ۱۳۹۹ در قالب ۳۰ کلاس  به پایان رسید که ۱۸ کلاس از این تعداد به صورت صد درصدی توسط خیران مدرسه ساز احداث و تحویل دانش آموزان شد.

غفوری نژاد یادآورشد: از آغاز سال ۱۴۰۰ تا کنون علی‌رغم تمام تنگ‌ناهای اقتصادی در کشور ۶ فضای آموزشی‌و ورزشی در قالب ۱۸ کلاس درس با زیربنای بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع با اعتبار هشت میلیارد تومان با مشارکت خیران مدرسه ساز در پل‌دختر احداث و برای استفاده تحویل دانش‌آموزان شد.

 وی اظهار امیدواری کرد: طبق برنامه‌ریزی نظارت نوسازی مدارس استان تا پایان سال‌جاری چهار فضای آموزشی دیگر در قالب بیش از ۱۶ کلاس برای استفاده دانش آموزان در پل‌دختر فراهم شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان گفت:یکی از این پروژه‌ها از یادگاری‌های زهرا گیتی نژاد مدیر موسسه خیریه مهر گیتی در معمولان است که پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دارد.

غفوری نژاد به سیستم‌های گرمایشی مدارس استان اشاره کرد و افزود: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ بیش از ۸۷ فضای آموزشی در شهرستان پل‌دختر در راستای استاندارد سازی به سیستم گرمایشی مجهز شدند.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir