گفتگوی نماینده پوتین با معاون رئیس دفتر سیاسی حماس درباره اوضاع فلسطین

گفتگوی نماینده پوتین با معاون رئیس دفتر سیاسی حماس درباره اوضاع فلسطین
شناسه خبـر : ۱۰۸۲۸۵ پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۹

مسکو- ایرنا- نماینده ولادیمیر پوتین در خاورمیانه و معاون وزیر خارجه روسیه با معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار کرد و دو طرف درخصوص وضعیت سرزمین‌های فلسطین اشغالی از جمله نوار غزه گفت وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش موج خبر، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در دیدار میخاییل بوگدانف با موسی ابومرزوک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، اوضاع منطقه خاورمیانه با محوریت وضعیت سرزمین‌های فلسطین بررسی شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف در این دیدار همچنین درخصوص احیای وحدت ملی فلسطین حول محول سازمان آزادیبخش فلسطین از جمله با توجه به آمادگی طرف روسی برای برگزاری دیدار جدید مقام‌های فتح و حماس و سایر گروه‌های فلسطینی در مسکو تبادل نظر کردند.

طرف روسی در این دیدار همچنین بر موضع مسکو در حمایت از روند مذاکرات فلسطین و اسراییل برمبنای معیارهای بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد.

همچنین در این رابطه بر لزوم خودداری از اقدام‌های یکجانبه از جمله فعالیت‌های شهرک سازی رژیم صهیونیستی و نابودی اماکن مسکونی و زیرساخت های شهری و دعوت به خشونت که باعث ایجاد موج جدید تنش‌ها بین فلسطین و اسراییل می‌شود، تاکید شد.

با توجه به روابط روسیه با جنبش حماس، مسکو برای وحدت این جنبش فلسطینی با جنبش فتح و رفع اختلاف‌های این دو گروه تلاش می‌کند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir