تیم والیبال نشسته گنبد حریف خود را شکست داد

تیم والیبال نشسته گنبد حریف خود را شکست داد
شناسه خبـر : ۱۰۷۸۴۰ شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

گنبدکاووس - تیم والیبال نشسته شهرداری گنبدکاووس در سومین بازی خود در لیگ برتر مردان کشور امروز شنبه با نتیجه سه بر صفر تیم پالایش نفت آبادان را شکست داد و به مرحله بعدی این رقابت‌ها صعود کرد.

به گزارش موج خبر، بازیکنان تیم والیبال نشسته شهرداری گنبدکاووس در این بازی که عصر شنبه در کمپ فدراسیون جانبازان و معلولان تهران برگزار شد، با نتیجه ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۲ موفق به شکست سومین حریف خود شدند.

طبق اعلام فدراسیون، مرحله دوم مسابقات لیگ برتر والیبال نشسته مردان کشور ۱۷ و ۱۸ آذر به صورت متمرکز به میزبانی کمپ فدراسیون جانبازان و معلولان در تهران برگزار می‌شود و تیم شهرداری گنبد ۲ بازی در مقابل ذوب آهن اصفهان و مدافعان شمال گیلان خواهد داشت.

سرمربی تیم والیبال نشسته گنبدکاووس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر گفت: امروز بازیکنان تیم بازی فوق العاده‌ای از خود در مقابل حریف به نمایش گذاشتند و به طور قطع بازی‌های بعدی را نیز با قدرت پشت سر می‌گذارند.

فرشید عاشوری برگزاری بازی‌های لیگ برتر والیبال نشسته به صورت متمرکز را خواسته تمام تیم‌های شرکت کننده دانست و افزود: کمک به کم شدن هزینه‌های رفت و آمد تیم‌ها و همچنین کاهش نگرانی از ابتلای بازیکنان به کرونا هنگام جابجایی‌ها از مهمترین دلایل تمایل تیم‌ها به برگزاری مسابقات در یک مکان ثابت است.

وی ادامه داد: در این رشته برخلاف والیبال ایستاده دست بچه‌ها مرتب با زمین در تماس است و نگرانی از شرایط کرونایی ایجاب می‌کند بازی‌های در یک مکان ثابت با ضریب بهداشتی مناسب برگزار شود.

عاشوری همچنین از شهردار و شورای اسلامی شهر گنبدکاووس به دلیل اینکه علاوه بر بودجه مصوب سه میلیارد ریالی قرار است کمک‌های دیگری نیز به تیم والیبال نشسته گنبد داشته باشند قدردانی کرد.

تیم والیبال نشسته شهرداری گنبدکاووس بازی نخست خود در لیگ برتر را با نتیجه یک بر سه به تیم مس شهر بابک کرمان واگذار کرد و در بازی دوم خود با نتیجه سه بر صفر در مقابل تیم شهرداری ارومیه به پیروزی رسید.

مرحله اول مسابقات لیگ برتر والیبال نشسته با حضور ۶ تیم "مس شهربابک کرمان، پالایش نفت آبادان، ذوب آهن اصفهان، شهرداری ارومیه، مدافعان شمال گیلان و شهرداری گنبدکاووس" از چهار تا ششم آذر در کمپ فدراسیون جانبازان و معلولان در تهران برگزار شد.

ورزشکاران جانباز و معلول گنبدکاووس در رشته والیبال نشسته تاکنون مدال‌های زیادی در رقابت‌های جهانی، پاراآسیایی و پارالمپیکی به نام خود ثبت کرده‌اند که فرشید عاشوری با ۲ مدال طلای پارالمپیک، جلیل ایمری با چهار مدال طلا و یک نقره در مسابقات پارالمپیک و چهار مدال طلا در مسابقات جهانی، آرش خرمالی با یک مدال طلای پارالمپیک به همراه زهرا دانایی توس با یک مدال نقره پاراآسیایی در رشته والیبال نشسته بانوان نمونه‌ای از این ورزشکاران هستند.

همچنین محمد نعمتی دیگر ورزشکار شایسته گنبدکاووس، شهریورماه امسال به همراه تیم ملی والیبال نشسته جمهوری اسلامی ایران مدال طلای مسابقات پارالمپیک توکیو را از آن خود کرد.

شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن در نزد علاقمندان به والیبال به پایتخت این رشته مشهور است، سال‌هاست که یک تیم در مسابقات لیگ برتر والیبال مردان کشور دارد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir