کسب رتبه دوم آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان در کشور

کسب رتبه دوم آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان در کشور
شناسه خبـر : ۱۰۷۰۶۶ یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان از کسب رتبه دوم آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه در کشور خبر داد.

گزارش گروه استان‌ها موج خبر، محمد فیضیان در خصوص آخرین وضعیت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، اظهار کرد: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه در بین دانشگاه‌های کشور قبلا رتبه سوم را داشت و خوشبختانه درحال حاضر پس از دانشگاه شریف، به عنوان دوم دست یافته است.

وی اضافه کرد: دانشگاه مشهد قبلا حائز رتبه دوم در شبکه راهبردی بود و الان دانشگاه لرستان یک پله ارتقا یافته و دوم شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان گفت: همچنین آزمایشگاه دانشگاه لرستان در بین انجمن آزمایشگاهی کشور حائز رتبه یک است.

فیضیان در خصوص تجهیزات آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان بیان کرد: مرتب جلساتی با استانداری داشتیم و آنها اعلام کردند که نیازهای دانشگاه را بیان کنید تا براساس نیازهای استان تجهیزات آزمایشگاهی خریداری شود و خوشبختانه تاکنون توانستیم دستگاه جذب اتمی  که در خصوص اندازه‌گیری میزان آلودگی، تغذیه گیاه و سلامت غذا نقش دارد خریداری کنیم.

وی عنوان کرد: دستگاه AFM که در پزشکی نیز کاربرد دارد به مجموع تجهیزات آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اضافه شده و براین اساس با دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرارداد بسته شده تا با تخفیفاتی آزمایش‌های خود را در این آزمایشگاه انجام دهند؛ همچنین تبادل کارشناس از دیگر مفاد این قرارداد خواهد بود.

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان اظهار کرد: همچنین دستگاه SEM میکروسکوب الکترونیکی  روبشی (Scanning Electron Microscope ) برای آزمایشگاه مرکزی خریداری شده که حتی در آزمایشات پزشکی (بافت شناسی) کاربرد دارد که قیمت این دستگاه در حال حاضر بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان است.

فیضیان افزود: آزمایشگاه مرکزی قبلا یک دستگاه و کارشناس داشت و در حال حاضر ۱۰ کارشناس در این آزمایشگاه فعالیت دارند.

وی یادآور شد: در سال ۹۸، هفت میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی هزینه شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان یادآور شد: برای تجهیزات آزمایشگاه مرکزی و حمایت از دانشجویانی که کارهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی انجام می‌دهند معاونت علمی ریاست جمهوری و معاونت پژوهشی وزارت علوم حمایت‌های مالی خوبی داشتند.

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir