بیانیه بسیج دانشجویی آیت‌الله بروجردی / چرا مجوز خانه سالمندان بروجرد باطل نشد؟

بیانیه بسیج دانشجویی آیت‌الله بروجردی / چرا مجوز خانه سالمندان بروجرد باطل نشد؟
شناسه خبـر : ۱۰۶۷۲۷ دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

بسیج دانشجویی دانشگاه آیت‌الله بروجردی پیرامون حواشی به وجود آمده در رابطه با فیلم منتشر شده از خانه سالمندان شهر بروجرد بیانیه‌ای تنظیم کرد.

به گزارش گروه استان‌ها موج خبر؛ بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله بروجردی پیرامون حواشی به وجود آمده در رابطه با فیلم منتشر شده از خانه سالمندان شهر بروجرد بیانیه ای تنظیم کرد.

متن بیانیه یه شرح زیر است:

حضرت علی (ع): کونو للظالم خصما و للمظلوم عونا
دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید...

مطلع شدیم فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که از برخورد غیر انسانی یک مرکز سالمندان با یک پیرمرد مظلوم حکایت می‌کند؛ فلذا از باب وظیفه شرعی و اخلاقی نکاتی را خدمت شما مردم شریف عرض می‌کنیم:


موضوع از این قرار است که چندی پیش خبر‌هایی مبنی بر وقوع برخی فجایع انسانی در یک خانه سالمندان در شهرستان بروجرد به دست دلسوزان انقلاب رسید؛ در همان ایام تمامی اسناد و مدارک مرتبط با این موضوع جمع آوری شده و در اختیار مسئولان نظارتی شهرستان بروجرد قرار گرفت (فیلم منتشر شده تنها بخشی از این اسناد می‌باشد). با پیگیری مکرر، فرد خاطی توسط دستگاه قضا احضار و طبق ادله قضایی محکوم به تحمل شلاق و همچنین اخراج از محل کار شد.


لکن باید گفت که موضوع اصلی در برخورد با چنین تخلفات غیر قابل قبولی، برخورد با مدیریت و مالکان این خانه سالمندان است نه صرفا تقلیل دادن موضوع به برخورد با ضارب!


طبق ماده ۹ دستورالعمل شرایط و ضوابط عمومی مراکز توانبخشی و نگهداری سالمندان، کمیته نظارت تخصصی حوزه توانبخشی استان موظف به نظارت بر نحوه کار مراکز، استاندارد‌های خدمات و همچنین مسئول اعلام نظر در خصوص وضعیت تجهیزات، وضعیت بهداشت، نیروی انسانی و رسیدگی به شکایات ارسالی می‌باشد. حال سوال این است که با توجه به اسناد و مدارکی که به سمع و نظر مسئولان شهرستان و استان رسیده، چرا همچنان مجوز فعالیت این مرکز لغو نشده است؟!


خطاب به مسئولان شهرستان بروجرد می‌گوییم که اگر به جای تهدید کردن مردم و مطالبه گران به برخورد قانونی به جهت انتشار این تخلفات، با مسئولین واحد مذکور برخورد کرده و پروانه فعالیت این خانه سالمندان را لغو می‌کردید، امروز مردم شریف بروجرد نگران تکرار چنین صحنه‌های دلخراشی در سطح شهرستان نبودند!


امید است که این بار به مانند سال گذشته در انجام وظیفه خود غفلت نکنید و با لغو مجوز این واحد متخلف، اجازه تکرار چنین صحنه‌های دلخراشی را در سطح استان و شهرستان ندهید.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir