عملیات اجرایی چهار خطه رومشکان - بابازید آغاز شد

عملیات اجرایی چهار خطه رومشکان - بابازید آغاز شد
شناسه خبـر : ۱۰۴۵۹۸ جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

خرم‌آباد - مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از آغاز عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه جاده رومشکان به بابازید در شهرستان پلدختر آغاز شد.

به گزارش موج خبر، "وحید کرم الهی" روز جمعه به رسانه ها اعلام کرد: این مسیر ۱۸ کیلومتر طول دارد و برای ساخت این محور چهارخطه در مدت ۲ سال ۸۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود.
وی اضافه کرد: این مسیر تزانزیتی محل تردد خودروهای ۹ استان غربی کشور است که عمده این خودروها سنگین هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با بیان این که امسال ۱۸ طرح راه و شهرسازی در دست اجراست، گفت: بیشتر پروژه‌ها مربوط به بهسازی فضای شهری، شامل بهسازی معابر و فضاهای باز محله‌ها می‌باشد.

کرم الهی با اشاره به این که امسال از ردیف‌های ملی بودجه، سه فصل اعتبار به میزان پنج میلیارد تومان برای طرح های در دست احداث دیده شده است، توضیح داد: این طرح ها برای تکمیل پروژه‌های سال‌های گذشته هزینه می‌شود اما برای سال جاری نیز ۳ پروژه جدید تعریف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به سفر مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری به این استان و بازدید او از طرح های بازآفرینی استان اظهار داشت: در این سفر بر اولویت ساماندهی محله دره‌ اسدآبادی و تخصیص مبلغ هفت میلیارد تومان توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری خرم‌آباد مصوب شد که این دو مورد در دست پیگیری است.
وی افزود: سال گذشته تعداد ۲ سرای محله در محله‌های گل سفید خرم‌آباد و ناصرالدین دورود به بهره‌برداری رسیدند و هم اکنون نیز خانه محله دره غریب بروجرد با پیشرفت ۷۰ درصد در حال احداث هست.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان به سه پروژه تعریف شده برای سال جاری هم اشاره کرد و گفت: پروژه‌های جدید که‌ در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ تعریف شده عبارتند از احداث فضای ورزشی روباز، احداث خانه محله اسلام‌آباد در بروجرد و بهسازی فضای محله دره اسدآبادی خرم‌آباد که در دستور کار قرار دارند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir