نمکی: میانگین تخت‌های بیمارستانی لرستان افزایش خواهد یافت

نمکی: میانگین تخت‌های بیمارستانی لرستان افزایش خواهد یافت
شناسه خبـر : ۱۰۴۵۵۱ سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

خرم‌آباد - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با راه‌اندازی تخت‌های بیمارستانی جدید این استان میانگین تخت های لرستان نسبت به میانگین کشوری افزایش خواهد یافت.

به گزارش موج خبر " سعید نمکی "روز سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری ۱۵ طرح بهداشتی درمانی لرستان همزمان با سراسر کشور در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوشبختانه استان لرستان در مدیریت کرونا یکی از استان‌های بسیار موفق بوده است.

وی با بیان اینکه میزان بیماران بستری، میزان مرگ و میر نسبت به ابتلاء در سطح استان، تعداد تست‌ها و پیگیری‌هایی که در این رابطه داشته‌اند بسیار خوب و چشمگیر بوده است، اظهار داشت: توصیه های نیز در خصوص توسعه کلینیک‌های سرپایی و بیماریابی با همراهی سازمان بسیج و طرح شهید سلیمانی داشتیم.

نمکی با اشاره به بازدید از پایگاه واکسیناسیون در این استان اظهار داشت: اگر سرعت واکسیناسیون و تعداد پایگاه‌ها را هر چقدر بالاتر ببرند ما تعداد آنها را تأمین خواهیم کرد.

وزیر بهداشت بیان کرد: در یک سال گذشته حدود هفت دستگاه سی تی اسکن و وام آر آی فرستادیم و امکانات مناسبی برای تجهیز تخت‌های آی سی یو که تقریباً ۲ برابر شده است را به استان اختصاص دادیم.

وی افزود: برای تکمیل بیمارستان نیایش و بعضی از بیمارستان‌های نیمه کاره اعتبارات خوبی در حال تصویب است.

نمکی گفت: در حال حاضر به ازای هزار نفر جمعیت ۱.۵ تخت در لرستان وجود دارد و که متوسط کشوری ۱.۶ تخت است.

وی اظهار داشت: در صورت تجهیز تخت های جدیدی استان میانگین تخت‌های استان از سطح متوسط کشوری هم بالاتر خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه میزان واکسیناسیون در کشور دیروز از مرز ۴۰۰ هزار واکسن عبور کرد و  قولی که به مردم داده بودیم که از مرز ۴۰۰ هزار خواهیم گذشت را دیروز تجربه کردیم، از امروز به بعد امیدواریم که رکوردهای جدیدتری با افزایش مراکز واکسیناسیون و همچنین تامین واکسن برای گروه‌های مختلف داشته باشیم.

به گزارش موج خبر روز سه شنبه ۲۹ تیرماه ۱۵ طرح بهداشتی و درمانی  در هشت شهرستان خرم آباد، پلدختر، کوهدشت ، رومشکان ، سلسله ، دلفان، بروجرد و ازنا در قالب سی و هشتمین "آئین پویش ره سلامت "با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس در لرستان بهره برداری می‌شود.

این طرح ها شامل اورژانس ۱۱۵ بین شهری رازان خرم آباد، بخش آنژیو گرافی بمارستان شهید مدنی، کلینیک ویژه خرم آباد، بخش ال دی آر بیمارستان شهید رحیمی، اورژانس بین شهری چم مورت پلدختر، اورژانس بین شهری جغاپیت کوهدشت، اورژانس بین شهری پادروند رومشکان، کلینیک ویژه الشتر، بخش سی تی اسکن بیمارستان ابن سینا، کلینیک ویژه بروجرد، بخش ام آر آی بیمارستان آیت الله بروجردی، دیالیز بیمارستان شهید ولیان و بخش سی تی اسکن بیمارستان امام علی (ع)ازنا و کلینیک ویژه ازنا است.

این طرح ها با اعتبار حدود ۲۸ میلیارد تومان آماده بهره برداری شده اند و با افتتاح این طرح ها هشت هزار و ۶۳۶متر مربع به فضای بهداشت و درمان لرستان افزوده می شود.

وزیر بهداشت امروز پس از حضور در تپه شهدای خرم آباد  و بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در مراسم بهره برداری این طرح ها در سالن بانک صادرات حضور یافت

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir