آلمانی ها هم نیروگاه هسته ای را نمی خواهند

آلمانی ها هم نیروگاه هسته ای را نمی خواهند
شناسه خبـر : ۱۰۴۲۶۹ پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

در برلین ده ها هزار نفر در اعتراض به تصمیم دولت برای تمدید مدت استفاده از نیروگاه های هسته ای دست به راهپیمایی زدند.

در برلین پایتخت آلمان، ده ها هزار نفر در اعتراض به تصمیم دولت برای تمدید مدت استفاده از نیروگاه های هسته ای این کشور دست به راهپیمایی زدند.

تظاهرکنندگان که پرچم های زرد رنگ حمل می کردند، به طرف ساختمان پارلمان آلمان راه افتاده و علیه استفاده از نیروگاه های هسته ای شعار می دادند.

برگزارکنندگان تظاهرات، احزاب مخالف دولت و گروه های طرفدار محیط زیست بودند.

ترن های ویژه و نیز صد و پنجاه اتوبوس تظاهرکنندگان را از سراسر آلمان به برلین آورده بود.

برگزار کنندگان تظاهرات، تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی را صد هزار نفر اعلام کرده اند ولی پلیس می گوید 37 هزار نفر در راهپیمایی شرکت کرده اند.

قرار بود هفده نیروگاه هسته ای آلمان در سال 2022 بسته شوند ولی اکنون دولت آلمان تصمیم گرفته مدت استفاده از این نیروگاه ها را تا دوازده سال افزایش دهد.

تصمیم بستن نیروگاه ها توسط دولت قبلی سوسیال دموکرات آلمان گرفته شده بود ولی اکنون دولت ائتلافی راست میانه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تصمیم به تمدید مدت استفاده از این نیروگاه ها را گرفته است.

محاسبه های رسانه های آلمان نشان می دهد که آخرین نیروگاه هسته ای زودتر از سال 2040 تعطیل نخواهد شد و حتی ممکن است دولت پس از این مدت نیز نیروگاه ها را تعطیل نکند.

دولت آلمان در توجیه این تصمیم می گوید تا هنگامی که منابع دیگر تولید انرژی به طور گسترده فراهم آورده نشده است، برای تامین برق مورد نیاز وجود این نیروگاه ها لازم است.

حزب مخالف سوسیال دموکرات گفته است چنانچه مجددا قدرت را در دست بگیرد ولو این که تصمیم دولت به صورت قانون در آمده باشد، این قانون را لغو خواهد کرد.

نظر سنجی ها نشان می دهد به دلیل این که انبار دائمی برای نگاهداشتن زباله های رادیو آکتیو وجود ندارد و بیم تکرار فاجعه چرنوبیل در اوکراین در سال 1886 به دلیل نشت رادیو آکتیو، بیشتر آلمانی ها با تمدید مدت استفاده از نیروگاه های هسته ای مخالفند.

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir