۵۸ درصد داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ در لرستان مرد هستند

۵۸ درصد داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ در لرستان مرد هستند
شناسه خبـر : ۱۰۲۸۱۶ چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

خرم‌آباد - نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه لرستان گفت: رقابت ۴۰ هزار و ۱۳ داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۰ صبح امروز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شده که ۵۸ درصد از این تعداد مرد هستند.

به گزارش موج خبر احسان رشیدیان روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: ۲۳ هزار و ۵۷۰ نفر این داطلبان معادل ۵۸ درصد مرد و ۱۶ هزار و ۴۴۳ نفر معادل ۴۲ درصد زن هستند.

وی افزود: بیشترین شرکت‌کننده در گروه علوم تجربی با تعداد ۲۰ هزار و ۲ نفر هستند و پس از آن گروه علوم انسانی ۱۱ هزار و ۸۹۵ داوطلب، زبان های خارجی چهار هزار و ۱۰۳، هنر ۲ هزار و ۹۸ و علوم ریاضی یکهزار و ۹۱۵ داوطلب دارد.

وی گفت: حوزه‌های آزمون دانشگاه لرستان برای برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور آمادگی کامل دارد و این آزمون در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه (۹ تا ۱۲ تیرماه) برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: ضدعفونی‌ کامل مراکز آزمون، اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری بین صندلی‌ها، فعالیت مستمر سامانه های تهویه هوا، اجرای فاصله‌گذاری فیزیکی بین داوطلبان حین ورود به مراکز آزمون و خروج آنها، الزام به استفاده از ماسک برای همه‌ عوامل اجرایی و داوطلبان از تمهیدات برگزاری کنکور ۱۴۰۰ در لرستان است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز کنکور سراسری با شرکت ۴۱ هزار و ۱۱۷ داوطلب و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در لرستان برگزار شد. 

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir