آسانسور شامل استاندارد اجباری است

آسانسور شامل استاندارد اجباری است
شناسه خبـر : ۸۳۴۵ چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

« مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در پنج ماه اول سال جاری: 287 تاييديه ايمني آسانسور در لرستان صادر شد   مدیرکل استاندارد لرستان افزود: در پنج ماهه سال جاری...

« مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در پنج ماه اول سال جاری: 287 تاييديه ايمني آسانسور در لرستان صادر شد

 

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: در پنج ماهه سال جاری تعداد 364 مورد درخواست بازرسی در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ثبت شده است که منجر به صدور 287 مورد تاییدیه ایمنی آسانسور شد.

 

وی افزود: از 364 مورد درخواست های ثبت شده برای اخذ تاییدیه استاندارد، 145 مورد مربوط به درخواست اولیه و 219 مورد نیز درخواست تاییدیه ادواری بوده است.

 

قنبریان با بیان اینکه گواهینامه‌های ایمنی آسانسور دارای اعتبار یک ساله است، به شهروندان توصیه کرد مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور باید آسانسورهای در حال بهره‌برداری را تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار دهند.

 

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: همچنین باید به منظور حصول اطمینان از برقراری شرایط استاندارد، سالیانه درخواست بازرسی ادواری آسانسور منصوبه در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور  ثبت شود.

 

وی با اشاره به اینکه تمام آسانسورهای نصب شده در کشور، از ابتدای سال 82 مشمول مقررات استانداردهای اجباری است، گفت: یکی از الزامات در صدور پروانه پایان کار ساختمان‌ها توسط شهرداری‌های استان، ارائه گواهی ایمنی آسانسور می باشد.

 

قنبریان با بیان اینکه برای تأمین ایمنی لازم در آسانسور، رعایت استانداردهای مربوطه اجباری است و این موضوع به تمام شهرداری‌های استان منتقل شده است، گفت: صدور پایان کار برای ساختمان های جدید منوط به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور می باشد.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی: http://lift.isiri.gov.ir/ به منظور نظارت بیشتر بر فرآیند استانداردسازی آسانسور در سطح استان افزود: دریافت گواهینامه ایمنی آسانسور تنها از طریق این سامانه قابل پیگیری خواهد بود.

 

مدیرکل استاندارد استان لرستان افزود: با استفاده از این سامانه، متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری به این اداره کل نخواهند داشت.

 

قنبریان اظهار کرد: استفاده کنندگان از آسانسورها می توانند با ارسال کد 10 رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور که با عنوان شناسه ملی آسانسور شناخته می شود، به سامانه پیامکی 10001517، از وضعیت تاییدیه آن آسانسور مطلع شوند و در صورت مشاهده آسانسور بدون تاییدیه، موضوع را از طریق شماره تلفن 33238393 داخلی 143 به اداره کل استاندارد لرستان گزارش دهند.

پایان پیام/599
ضمیمه :

منبع خبر:شبستان

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir