باید از فرصت مبارک استفاده کرد/ مبارک راههای روند صلح را در دست دارد

باید از فرصت مبارک استفاده کرد/ مبارک راههای روند صلح را در دست دارد
شناسه خبـر : ۲۳۲۷۹ چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱

یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به همه علایق واشنگتن و تل آویو به تداوم ریاست جمهوری "حسنی مبارک" در مصر، وی را شخصیتی ویژه دانسته که دستاوردهایش برای اسرائیل دست نیافتنی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه هاآرتص در تحلیلی در شماره اخیر خود نوشت: با وجود شایعاتی که درباره بیماری رئیس جمهور مصر شنیده می شود، اسرائیل و ایالات متحده آمریکا همچنان با مبارک همچون یک رئیس جمهور ابدی برخورد می کنند.

هاآرتص درادامه می نویسد: مبارک بسیاری از راههای روند صلح را در دست دارد، وی همچنان قادراست مذاکرات بین طرف  فلسطینی و اسرائیلی را به جلو برده و یا متوقف کند. اما حکومت اسرائیل خواهد فهمید که با عدم استفاده مناسب از فرصت ریاست جمهوری مبارک مرتکب جنایت در حق خود شده است.

در ادامه تحلیل این روزنامه صهیونیستی آمده است: مبارک تنها رئیس جمهورجهان عرب است که از حزب لله ترسی ندارد و علاوه بر همکاری با عربستان سعودی، روابط سردی با "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه دارد.

ها آرتص تاکید می کند: مبارک در عین حال از جایگاه خود به عنوان رئیس جمهور مصر دفاع کرده است، البته نمی توان گفت وی برای اسرائیل کار می کند اما وی با در نظر گرفتن مصالح قاهره و تل آویو به این دستاوردهای خوب رسیده است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه با اشاره به تلاش دمشق در زمینه در دست داشتن رهبری منطقه در برهه آتی و نگرانی های تل آویو در قبال ورود ترکیه به خط حمایت از حماس، می نویسد: اسرائیل از حمایت آنکارا از حماس نگران بوده و معتقد است این مسئله باید در دایره عربی باقی بماند. بر این اساس ورود ترکیه و یا ایران به این مسئله پذیرفتنی نیست.

ها آرتص در خاتمه می نویسد: بزودی زمانی خواهد رسید که اسرائیل به بازشماری دستاوردهای خود درعصر مبارک بپردازد و کرده ها و نکرده های خود را حساب کند. در آن زمان است که سران اسرائیل می فهمند که در حق ملت خود مرتکب جنایت شده اند. البته همچنان زمان برای استفاده از فرصت مبارک وجود دارد و اسرائیل می تواند درآینده به خیلی از خواسته های خود در این راستا برسد.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir