اولویت‌های صنعت نوشت‌افزار ایرانی در دولت چهاردهم

اولویت‌های صنعت نوشت‌افزار ایرانی در دولت چهاردهم
شناسه خبـر : ۱۴۵۳۴۷ چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹

با حضور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی،‌ فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای تمرکز بر مسئله نوشت‌افزار از منظر تولید ملی و محتوای بومی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر، تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی مانند تولیدکنندگان دیگر بخش‌ها، چشم امید به آینده دارند تا چه کسی روز جمعه برای پاستور از سوی مردم انتخاب خواهد شد.

صنعت نوشت‌افزار ایرانی که در یک دهه گذشته توانسته علی‌رغم وجود مشکلات ریز و درشت، سر پا بایستد و به فعالیت خود ادامه دهد، در دهه دوم فعالیت با چالش‌های متعددی روبروست؛ چالش‌هایی که بخشی از آن تنها مختص به این دست از تولیدکنندگان نیست و سال‌هاست چرخ‌های صنعت و تولید کشور را کُند کرده است. اینکه چه کسی راهی پاستور شود، چه برنامه‌ای برای این گره‌های کهنه دارد و با چه برنامه‌ای قرار است امید را به جامعه و واحدهای تولیدی تزریق کند، دغدغه اکثریت تولیدکنندگان در این روزهاست.

در همین راستا، ایران نوشت(مجمع فعالین نوشت‌افزار ایرانی) در بیانیه‌ای از تمامی فعالین صنعت نوشت‌افزار جهت حضور در دور دوم انتخابات دعوت به عمل آورد. در این بیانیه آمده است:

بسم ربّ القلم

در این موقعیت سیاسی، تشریح مسائل مهم و اساسی اداره کشور و توضیح رویکردها و راه‌حل‌های مناسب برای مواجهه با مسائل پیچیده از جمله مهم‌ترین کارکردهای انتخابات و ثمرات این رویداد عظیم ملی است.

شاخصه‌های زیر از ضروریات تشکیل دولت قوی و عزتمند بوده و موجب صلاحیّت است. زمانی که این صلاحیّت وجود داشته باشد، این دولت با این خصوصیّات می‌تواند از همه‌ ظرفیّت‌های کشور در جهت مردمی‌سازی اقتصاد که مهمترین راهبرد رشد در برهه کنونی است استفاده نماید:

تبعیت از سیاست های کلان کشور و رهبری
کارآمدی و داشتن برنامه مدون و شفاف
عدم تعلل در برنامه‌های اجرایی در مقابل کارشنکی‌های احتمالی غرب
باور و اتکا به نیروی مردمی داخلی
تلاش جهت تعامل با کشورهای مختلف و همسایه جهت صادرات هر چه بیشتر نوشت‌افزار به کشورهای منطقه و جهان
ایجاد ثبات در سیاست‌های اقتصادی

بدیهی است که نبود چنین شاخص‌هایی آسیب‌های عظیمی به کشور و مردم و نظام اسلامی وارد خواهد کرد.

مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به عنوان یکی از حلقه‌های میانیِ مردمی که طی 10 سال اخیر اصلی‌ترین نقش را در جهت توسعه و تقویت صنعت نوشت‌افزار در کشور داشته است، در طول سه سال اخیر و با حضور دولت سیزدهم به ریاست شهید آیت‌الله دکتر رئیسی،‌ فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای تمرکز بر مسئله نوشت‌افزار، از منظر تولید ملی و محتوای بومی و همچنین احصا نظام مسائل، برنامه‌ریزی عملیاتی سالانه و بلندمدت، پیگیری مسائل دارای اولویت در حاکمیت و ایجاد هویت، توجه و ذائقه‌سازی بین مردم و حاکمیت و مسئولین داشته است. پر واضح است ادامه پیدا نکردن و توقف این مسیر فرصت‌های مغتنمی را از روند رشد صنعت نوشت‌افزار ایرانی سلب خواهد کرد.

فعالین صنعت نوشت‌افزار ایرانی در کنار دیگر هم‌میهنان شریف در دور دوم نیز به‌ پای صندوق‌های رأی آمده و از تمامی تولیدکنندگان و صنعتگران ایران‌زمین دعوت می‌کند با شرکت در انتخابات، این امر بسیار حیاتی و غیرقابل جایگزین، با انتخاب اصلح و شایسته گامی مؤثر و تحولی در ترویج سبک زندگی ایرانی مبتنی بر گام دوم انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب برداریم.

انتهای پیام/

 

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir