انهدام باند کلاهبرداری با رسیدساز جعلی موبایل

انهدام باند کلاهبرداری با رسیدساز جعلی موبایل
شناسه خبـر : ۱۴۵۳۳۵ چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶

معاون جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: اعضای باند کلاهبرداری که با استفاده از برنامه‌های رسیدساز جعلی تلفن همراه از طریق سایت دیوار از شهروندان اخاذی کرده بودند، دستگیر و روانه زندان شدند.

به گزارش موج خبر، ‌سرهنگ عبدالله چولکی اظهار داشت: در پی وصول چندین فقره پرونده مبنی بر کلاهبرداری با استفاده از برنامه‌های رسیدساز جعلی در سطح شهر اصفهان بلافاصله رسیدگی آن در دستور کاری کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده متهمان با ظاهر کاملاً آراسته و موجه از طریق سایت دیوار برای خرید کالاهای مختلف (تلفن همراه، تبلت، تلویزیون، لپ تاپ، پلی استیشن، سکه و مصنوعات طلا، لوازم خانگی، ظروف، موتورسیکلت، دام و...) به فروشندگان مراجعه و اعلام داشته کارت عابربانک همراه ندارند.

معاون جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: این افراد فرصت طلب از طریق درگاه‌های مجازی نظیر آپ و تاپ، مبالغ کالاهای خریداری شده را پرداخت که بعد از نشان دادن رسید جعلی پرداخت اینترنتی در داخل گوشی به فروشندگان و دریافت کالاها از محل متواری می شدند.

وی با بیان اینکه مال باختگان پس از ترک متهمان از محل و بررسی حسابشان، تازه متوجه کلاهبرداری و جعلی بودن رسیدهای ارائه شده می شدند، تصریح کرد: ۱۰ نفر از مجرمان اصلی دستگیر شدند که در بازجویی‌های تخصصی ضمن اعتراف به کار خود به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال پس از صدور قرار قانونی مناسب تحویل زندان شدند.

سرهنگ چولکی به شهروندان توصیه کرد: چنانچه با افراد طرف معاملات خود از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش مانند دیوار، شیپور و... آشنا شده‌اید و فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را از طریق درگاه‌های مجازی نظیر آپ، تاپ و ... کرده، وعده ارسال پیامک واریز را تا ساعتی دیگر می دهد و با تلفن خود با اپراتور درگاه مجازی جهت قانع کردن شما تماس می گیرد، کذب است شما در این مواقع می‌توانید با مراجعه به عابر بانک و بررسی موجودی حساب خود از واریز مبلغ معامله مطمئن شوید.

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir