فرتونگن بلژیکی سند صعود فرانسوی‌ها را امضا کرد + فیلم

فرتونگن بلژیکی سند صعود فرانسوی‌ها را امضا کرد + فیلم
شناسه خبـر : ۱۴۵۲۵۳ سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰

تیم ملی فرانسه با برتری مقابل بلژیک به جمع هشت تیم برتر یورو ۲۰۲۴ راه یافت.

به گزارش موج خبر، تیم‌های ملی فرانسه و بلژیک در پنجمین دیدار مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو 2024، از ساعت 19:30 امروز (دوشنبه) در ورزشگاه دوسلدورف آره‌نا به مصاف هم رفتند که این دیدار نزدیک در نهایت با یک گل به سود شاگردان دیدیه دشان به پایان رسید.

در نیمه نخست این دیدار و در 20 دقیقه ابتدایی بلژیکی‌ها با عقب نشستن در زمین خود این فرصت را به فرانسوی‌ها دادند تا موقعیت‌های نصف و نیمه‌ای روی دروازه این تیم ایجاد کنند، موقعیت‌هایی که توسط امباپه و مارکوس تورام ایجاد شد، اما نتیجه‌ای برای فرانسه نداشت. از دقیقه 20 رفته رفته بلژیکی‌ها حملاتی روی دروازه فرانسه انجام دادند و در دقیقه 24 اولین موقعیت این تیم توسط کوین دبروینه ایجاد شد. ضربه ایستگاهی هافبک بلژیکی‌ها در برخورد با مدافعان فرانسه تغییر مسیر داد، اما مایک مونیان به خوبی با پا توپ را دفع کرد.

دو دقیقه بعد فرار اوپندا و پاس در عرض او در محوطه جریمه فرانسه به یانیک کاراسکو رسید که تئو هرناندز به خوبی خود را در مسیر توپ قرار داد تا این موقعیت نیز برای بلژیک‌ها از دست برود.

براساس این گزارش، در نیمه دوم شدت حملات فرانسوی‌ها بیشتر شد و در چند نوبت توسط شوامنی، امباپه و سالیبا خطراتی روی دروازه بلژیک ایجاد کردند که بی‌حاصل بود. بلژیکی‌ها نیز در دقیقه 70 توسط روملو لوکاکو صاحب موقعیت خوبی شدند که ضربه او از داخل محوطه جریمه توسط مانیان دفع شد. در دقیقه 80 نیز حرکت خوب تیمی این تیم در نهایت با ضربه کوین دبروینه از پشت محوطه جریمه همراه شد که این موقعیت خوب هم با دفع توپ زیبای مانیان مانع از به ثمر رسیدن گل برای بلژیک‌ها شد.

در حالی که به نظر می‌رسید این مسابقه تبدیل به دومین بازی مرحله یک هشتم نهایی خواهد شد که به وقت اضافه خواهد رفت، تیم فرانسه در دقیقه 85 روی ضربه کولو موانی که در بین راه به پای یان فرتونگن برخورد کرد، به گل رسید تا صعود خود را در دیداری حساس و نزدیک قطعی کند.

گلن نیبرگ سوئدی قضاوت این دیدار را برعهده داشت که اورلین چوامنی، آنتوان گریزمان و آدریان ربیو از فرانسه و یان فرتونگن و مانگالا از بلژیک را با کارت زرد جریمه کرد.

 

فیلم خلاصه دیدار فرانسه - بلژیک در زیر آمده است:

 

.

 

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir