عوامل اصلی تصادفات پایتخت در فصل تابستان

عوامل اصلی تصادفات پایتخت در فصل تابستان
شناسه خبـر : ۱۴۵۲۰۰ دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ عوامل اصلی تصادفات پایتخت در فصل تابستان را اعلام کرد.

به گزارش موج خبر، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، دلایل اصلی تصادفات سال گذشته تهران را در فصل تابستان تشریح کرد.

وی بیان داشت: بیشترین علل وقوع تصادفات در شهر تهران و در تابستان سال گذشته به ترتیب مربوط به عدم توجه به جلو با ۳۴ درصد، عدم رعایت حق تقدم عبور با ۱۶ درصد، تغییر مسیرهای ناگهانی ۱۱ درصد و حرکت با دنده عقب با ۱۰ درصد و مابقی علل‌ها نیز ۲۹ درصد از علل تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: بر همین اساس عدم توجه به جلو بیشترین نقش و رتبه اول را در تصادفات شهر تهران در تابستان گذشته داشته است.

موسوی پور گفت: همچنین در این بازه زمانی (تابستان ۱۴۰۲) میزان کل تصادفات فوتی ۱۷۵ نفر، کل تصادفات جرحی ۶۱۳۵ نفر و میزان کل تصادفات خسارتی ۲۳۹۹۶ مورد بوده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: موتورسواران یکی از کاربران آسیب پذیر در تصادفات هستند که با کوچک‌ترین بی احتیاطی جان خود و ترک نشین و حتی دیگر عابرین پیاده را به خطر می‌اندازند و در صورت واژگونی تصادف آنها به جرحی و فوتی تبدیل می‌شود.

وی گفت: در دل آمار اعلام شده، متأسفانه تصادفات فوتی موتورسواران ۹۴ نفر، تصادفات جرحی آنها ۳۹۴۳ نفر و میزان تصادفات خسارتی موتورسواران ۳۰۸۴ مورد در تابستان سال گذشته بوده است.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور اظهار داشت: عدم توجه به جلو از سوی رانندگان تهرانی، اولین علت وقوع تصادفات می‌باشد که لازم است رانندگان حین رانندگی فقط توجه به جلو داشته باشند و از انجام هرگونه اقدامی مانند خوردن و آشامیدن، صحبت با تلفن همراه، استعمال دخانیات و صحبت با سرنشینان خودرو که حواس آنان را از رانندگی پرت می‌کند جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به فصل گرما و لازمه‌ی توجه موتور سواران به اهمیت استفاده از کلاه ایمنی، به راکبین موتورسیکلت نیز توصیه کرد که حتماً قبل از روشن کردن این وسیله نقلیه از کلاه ایمنی استاندارد استفاده کرده و در روز چراغ موتورسیکلت را جهت بهتر دیده شدن توسط دیگر رانندگان روشن نگه دارند تا شاهد تصادفات دلخراش نباشیم.

منبع: مهر

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir