در احداث «سد معشوره» کوتاهی کرده‌ایم/ عملیات اجرایی آغاز شود

در احداث «سد معشوره» کوتاهی کرده‌ایم/ عملیات اجرایی آغاز شود
شناسه خبـر : ۱۴۵۱۲۶ شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲

استاندار لرستان بر آغاز هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی سد معشوره تأکید کرد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، ظهر امروز، شنبه، در بازدید از شرکت آب منطقه‌ای لرستان، گفت: سه حوزه اصلی کشاورزی، صنعت و گردشگری در افزایش تولید نقش دارد.

او اضافه کرد: آب لرستان حدود 12 درصد صرف شرب، حدود چهار درصد صرف صنعت و مابقی صرف کشاورزی می‌شود و میزان تولید و مصرف آب در این استان هماهنگ نیست.

استاندار لرستان با تأکید به مصرف بالای آب در کشور، یادآور شد: آموزش‌های لازم با هدف مصرف بهینه آب ضروری است و الگوی کشت در حوزه مصارف کشاورزی باید اصلاح شود.

شفقت با الزام به تأمین و مدیریت منابع آب لرستان، تأکید کرد: در  پیگیری برای سد معشوره کوتاهی کرده‌ایم و هرچه سریع‌تر باید عملیات اجرایی این سد آغاز شود.

او بیان کرد: سدهای در حال احداث شرکت آب منطقه‌ای لرستان باید تعیین‌تکلیف و عملیات اجرایی این سدها آغاز شود تا سدهای نیمه‌تمام تکمیل شود.

سد معشوره در دولت محمود احمدی‌نژاد بدون اخذ مجوز ماده 215 خرداد 1392 کلنگ‌زنی شد. او در آغاز عملیات اجرایی این پروژه گفته بود احداث این پروژه آثار عمرانی و اقتصادی فراوانی برای مردم لرستان به‌دنبال دارد.

مجوزهای احداث سد معشوره نه‌تنها هنوز اخذ نشده است، بلکه توقف 18ساله پروژه حیاتی لرستان واکنش شهید آیت‌الله رئیسی را در سفر به این استان در پی داشت.

او در آذرماه 1400 در نشست با خبرنگاران اعلام کرد: کار سد معشوره باید آغاز شود و هر مقدار بودجه داریم برای این پروژه می‌گذاریم.

انتهای پیام/644+

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir