انتصاب عضو هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه

انتصاب عضو هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه
شناسه خبـر : ۱۴۵۱۲۵ شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی یک عضو "هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه" را منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی موج خبر، در حکم صادره از سوی سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برای سید رامین ابوالفضلی آمده است: نظر به تعهد، تخصص، دانش و توانمندی های ارزنده جنابعالی و با عنایت به ماده 12 اساسنامه صندوق تثبیت بازار سرمایه موضوع تصویبنامه شماره 85943/ت 52318 ه مورخ یکم مهر ماه 1394 هیأت محترم وزیران، بنا به پیشنهاد رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و مصوبه جلسه مورخ 28 اسفند ماه 1402 هیأت امنای صندوق یاد شده به موجب این حکم، به عنوان "عضو هیأت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه" برای مدت باقیمانده منصوب می شوید.

توفیق و سربلندی جنابعالی را در تقویت عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انجام وظایف محوله از خداوند منان مسئلت می نمایم.

شایان ذکر است صندوق تثبیت بازار سرمایه به استناد ماده (28) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال 1394 تاسیس شده است.

این صندوق در تاریخ 23 خرداد ماه 96 نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و در تاریخ چهارم تیر ماه 1396 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسیده و مجوز فعالیت صندوق در تاریخ دوم مرداد ماه 1396 صادر شده است. همچنین مدت فعالیت صندوق به موجب ماده (4) اساسنامه، نامحدود است.

صندوق به عنوان نهاد مالی ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، دارای شخصیت حقوقی و مالی مستقل غیردولتی بوده و در چهارچوب مقررات حاکم بر نهادهای مالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1384، اساسنامه صندوق، مصوبات هیأت امنا و هیأت عامل در راستای تثبیت بازار سرمایه فعالیت می‌کند.

طبق ماده 5 اساسنامه، موضوع فعالیت صندوق شامل سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ثبت شده نزد سازمان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اخذ تسهیلات و خرید و فروش دارایی‌های مالی و سپرده‌گذاری می‌شود.

تثبیت، کنترل و کاهش مخاطرات سامانه‌ای یا فرادستگاهی، حفظ شرایط رقابت منصفانه، جلوگیری از ایجاد و تداوم ترس فراگیر در زمان وقوع بحران‌های مالی و اقتصادی، اجرای سیاست‌های عمومی و حاکمیتی در بازار سرمایه کشور در شرایط بحران و حمایت از سرمایه‌گذاران خرد برای تداوم فعالیت در این بازار از اهداف تاسیس این صندوق عنوان شده است.

انتهای پیام/

 

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir