برداشت ۱۵ تن زردآلو در هر هکتار از باغات لرستان

برداشت ۱۵ تن زردآلو در هر هکتار از باغات لرستان
شناسه خبـر : ۱۴۵۰۵۳ پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از برداشت ۱۵ تن زردآلو در هر هکتار از باغات این استان خبر داد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، ظهر امروز، در حاشیۀ بازدید از باغات زردآلوی دورود گفت: سطح باغات زردآلو در لرستان 3 هزار و 600 هکتار است و بیشتر این باغات در دورود متمرکز است.

او با بیان اینکه میزان برداشت زردآلوی لرستان 15 تن در هر هکتار است، اضافه کرد: میانگین برداشت این محصول 3 برابر میانگین کشوری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد: کیفیت زردآلوی این استان و به‌ویژه دورود به‌دلیل آب‌وخاک مناسب بسیار بالا است و این محصول یکی از محصولات بازارپسند در کشور است.

شاهرخی با اعلام اینکه یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی لرستان توسعۀ صنایع تبدیلی و غذایی است، بیان کرد: یک سردخانۀ 5هزار تنی در دورود در حال ساخت است که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او یادآور شد: پنج صنایع تبدیلی مشاغل خانگی با ظرفیت 100 تن در سال ایجاد و ساخت یک واحد صنایع غذایی فرآوری در دورود نیز آغاز شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اذعان کرد: با تکمیل واحد‌های تبدیلی و فرآوری در حال ساخت زنجیرۀ ارزش محصولات باغی تکمیل می‌شود و اشتغال و درآمدزایی در این حوزه افزایش می‌یابد.

شاهرخی با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی باغداران در دورود، توضیح داد: این شرکت علاوه‌بر تامین سبد باغداران در این شهرستان می‌تواند سبد دیگر شهرستان‌ها را تأمین کند.

انتهای پیام/‌644/.

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir